7 Eylül 2013 Cumartesi

Emzirmek Bir Sanatır :-) - Emzirme Pozisyonları

  Göğsümdeki rahatsızlıktan beri garip bir emzirme pozisyonuna sahibiz. Ecem göğsüme karşı dik oturup, bacaklarını bacak aramdan geçirip emiyor. Yan yatmıyor. Ayyy nasıl anlatsam size bilemiyorum? Görmeniz lazım. Kucak kucağayız anlayacağınız. Bizi uzaktan gören ya sarılıyor zannediyor yada Ecem'i uyuyor.Her gören "Böyle mi emiyor bu? Burnu tıkanır bunun böyle emzirme" deyip durdu.


Bu bebeklerin tek olduğunu düşünün. Hıh bizim pozisyon bu.

Bu pozisyon ilk zamanlar zevkliydi. Hoşuma gidiyordu. Çok rahat gazını çıkarıyordu. Gözlerini kaldırıp bana bakıyordu. Ama büyüdükçe işin şekli değişti sığmıyor göğsümle bacağım arasına. Kucak pozisyonuna geçtim. Öyle olunca kızdı. Memeyi kapamadıkça hırslanıyor sinirleniyor bir öfke bir öfke. Ben ne yaptım cin fikirli anne olarak? :) Ayağa kalkıyordum yavaş yavaş memeye indiriyordum ve dik bir şekilde memeye kavuşuyordu. Sonra yavaşça koltuğa oturuyordum. Biz bu emme şeklini dışarıda, misafirlikte her yerde yaptık. Baktım olmuyor. Sırtım mahf oldu. Ayaktayken düşüreceğim korkusu yaşıyorum. Emzirme pozisyonlarını araştırmaya başladım. Benim yorumumla emzirme pozisyonları. Hepsini denedim :D


Klasik emzirme pozisyonu (kucaklama pozisyonu): Kızıma da alıştırmaya çalıştığım pozisyon. Dışarıda yada arabada isek bu pozisyonda emziriyorum. Çok aç olduğunda yada memeyi rahat yakaladığında bu pozisyonda rahat emiyor. Bu bana göre en güvenli pozisyon. Ecemle göz teması kurabiliyorum. O beni okşuyor ben onu sevebiliyorum. Hemde rahat. Beni emerken bende facebook, twitter rahatlıkla geziyorum. Çünkü bir elim boşta kalıyor. Bu pozisyonun bana tek dezavantajı sütüm tazyikli olduğundan bebek tıkanabiliyor kaldırmakta güçlü çekiyorum.



Çapraz beşik pozisyonu: Klasik pozisyondan tek farkı var sırtınıza bir yük binmiyor o yükü yastıkla paylaşıyorsunuz. Yastık yerine diğer elinizi kullanabilirsiniz. Ben yastıklı denedim olmadı :D Çocuk kayıp gidecekmiş gibi geldi. Ihh ıhh olmadı. İki el dolu olduğundan facebook, twittera da giremedim. O yüzdende sarmadı :D



Çanta pozisyonu: Bunu denemedim bile. Hiç kızla bana göre değil. Zaten öyle çanta taşımayı da sevmem. Daha çok ikiz annelerin denedikleri bir emzirme pozisyonu imiş bu. Aslında meme başını iyi tutamayan bebekler için en ideal pozisyonmuş ama kızı oturtamam diye düşündüm. Hatta bu şekilde iki el birden boşta tam bana göre de :D Facebookta bir annenin fotoğrafını görmüştüm bu pozisyonda ikiz bebeklerini emziriyor hemde sebze ayıklıyordu.

Yatar pozisyon: Benim tabirimle tembel anne pozisyonu. Hem uzanıyorsun, dinleniyorsun ohh kebap. Kitap okurken en sevdiğim pozisyon bu oldu. Anneler ilk başta bu pozisyonda emzirme dediler. Uyuyup kalırmışım da bebek nefes alamazmış da. Vay efendim bebeğin kulağına süt kaçarmış da orta kulak iltihabı olurmuş... Bu son dediklerinin nasıl olacağını anlamadım ama ilk başta tırstım emzirmedim.

Son 1 aydır kız memeye kızmaya başlayınca bu pozisyonu denemeye başladık. Hatta birbirimize sarılıp uyuyoruz. Uyurken emiyor. Ecem'in bence en sevdiği pozisyon bu. Memeyle oyun oynayabiliyor. Eşim ilk başta bizi böyle gördüğünde kuzenim ile oturup bizi izlemişler. Çok mutlu görünüyormuşuz ikimizde. Ama bu pozisyondaki tek sıkıntı yanından kalkarken uyandırma riski var. Bu sorunu da çözersem en favori emzirme pozisyonum olur.

Amannnn kuzum nasıl emerse emsin hiç önemli değil

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...