22 Ağustos 2016 Pazartesi

Memeden Bırakma 1.Aşama Süt Alerjisi

Burak'la birlikte yeni bir döneme giriyor ilişkimiz; Meme bırakma.

Bazı şeyler başkalarına öneriler verirken çok kolaymış.

"Kararlı olmalısın. Bu ikiniz içinde önemli."
"Böyle yaparak çocuğu ve kendini daha çok üzüyorsun."
"Üzüldükçe daha çok süt üretip mastit olacaksın."

Ne kelimeler bee!

Hepsini yapıyorum itiraf ediyorum. Çünkü bu kelimeler ve niceleri hep kendi fikrim. Okuduklarımdan çıkardıklarım. 

Ben sağlık sebeblerinden dolayı çok kararlıyım. Hep bahsedettiğim gibi yaşadığım zor bir dönem var ve onun etkileri tüm hayatımda. 1 yaşına kadar dayandım. Artık deli gibi üretilen kadınlık hormonlarıyla uğraşmak istemiyorum. Takip edemediğim bir hormon bile beni çileden çıkartıyor. Evet ilkinde yaşadım, emzirme delisiydim. Emzirmek için farkında olmadan sağlığımdan oldum. Çok zor, uzun bekleyişli dönemden geçtim. Bu da Burak'ın doğmasından emzirme dönemine kadar herşeyimi etkiledi. 

Korktum. Kim ne derse desin "Önce Can, Sonra Canan.". Ben bunu Ecem'de erken farketseydim ve doğru yönlendirilebilseydim belki bu korkuların hiç birini yaşamayacaktım. Hatta daha uzun emzirebilecektim.

 Neyse yaşadım. 

Üzgünüm şimdi farkediyorum ki daha yazmaya hazır değilim. Çünkü gözlerim doluyor.

Emzirmeyi bırakma yöntemlerinin hepsini okudum. Çevremde bir sürü arkadaşım uzun süreler emzirdi bebeklerini ve gördüklerimi analiz süzgeçimden geçirdim. Meme emmesi bizim hayatımızın merkezi gibi Burak'la. Çünkü memede uyuyor. Üzgünüm bu keyfi ikimiz içinde elimizden alamazdım. Sakinleşmek için hiç kullanmadı memeyi. Hiç öyle müptelası olmadı. Yemek yemeğe hiç tercih etmedi. Yeri geldi uykuya dalmak için bile benden istemedi. Sakin karakterli olmasından kaynaklı herhalde. Birde yemek yemeği çok sevmesinden. İlk doğduğu günden beri hiç öyle yarım saat kalmadı memede. En fazla 10 dakika emer uzun bir uykuya dalardı. Tipinden belli olduğu gibi ona yetiyordu. Burak'ın butlarının sebebi sadece bu 10 dakikalık emişler. Mamaya hiç ihtiyaç duymadık. Bundan sonrada duymayacağız. Bunun için çok mutluyum. Çünkü mama ekstra maliyet, iş yükü ve kötü bir ruh haline sebep oluyor.  

Tabi hal böyle olunca biberona da alışmadı. Ecem'de biberona ben alıştırmadım. Kardeşim ve annem ilgilenmişti. Çok ağlamıştı. Bir anda memeden biberona geçmek çok zor olmuştu onun için. Kuzummm! O zaman ki ağlama sesleri hala kulaklarımda. Bandajları açıp arka odadan koşup emzirmemek için zor tutuyordum kendimi.

Ama bu sefer tecrübeliydim. Bir daha aynı şeyleri yaşamamaya kararlıydım. 1 aydır Burak'a biberonla inek sütü denemelerine başladım. Aslında kendi başladı diyebiliriz. Ecem sütünü içip uyuya kaldığından gidip onun biberonunu alıp sütü buzağa gibi içmeye başlamıştı sütü.  Bende fırsattan yararlanarak 3 gün arka arkaya süt verdim. Herhangi bir sorun yaşamadı. Böylece birinci aşamaya geçmiş olduk bu sayede.

Şimdi sıra sonrakilerde. İkinci aşama gündüz memesini bırakma...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...