5 Ekim 2016 Çarşamba

Emzirmek Acaba Gerçekten Mucize Mi?




Mucize ya da tansıkbilimsel yasalarla açıklanamayan ve ilahî güçlere mal edilen, inananları tarafından hoş karşılanan, sıra dışı olay.

Belki büyük bir iddia olacak ama emzirmek çokta "Mucizevi" birşey değil. İlk insandan bu yana yapılan bir beslenme şekli mucizevi olamaz. Çünkü biz emzirmeyi açıklaya biliyoruz. Memelerdeki ter bezlerinin başkalaşıp süt üretmesi ve bu sütle bebeklerimizi beslememizdir. En ilkel beslenme yöntemi değil mi bu?

Bana göre bir emzirmenin mucizevi olması için kanser hastası bir annenin bebeğini emzirmesi ya da evlat edindiği bebeği için süt sağan annenin memesinden süt gelmesi mucize.

Büyütmemeliyiz... Normal birşey olarak görüp kabul edersek herşey daha kolay olur. Hamileliğimiz ne kadar normalse, bebeğimize karşı olan son sorumluluğumuz olan emzirmede doğal bir akış. Karnımızdayken böbreğinin gelişimine müdahale edemeyip işleri gidişatına bırakmak zorunda kalıyorsak. Emzirirkende yapmalıyız. Doğanın akışı doğurduysanız zaten besleyebileceğinizi de söylüyor.

Yani sıradan bir annenin bebeğini sıradan bir şekilde emzirebilmesi lazım.

Aslına bakarsanız iş psikolojimizde bitiyor. Bir işi gözümüzde büyüttüğümüzde ulaşmamız zor olur. Normal karşıladığımızda yaparız ve farketmeyiz bile. Kendimizi dinleyerek, başkalarının özellikle "Koca Teyzelerin" dedikleriyle sütüm yetmiyor demek yersizdir.

Evet çok büyük yorgunluk bebek büyütmek. Ama size kim dedi annelik güllük gülüstanlık diye. Günlük ruh akışımızın değişmesi gibi sütümüzde günlük olarak değişmektedir. Bazı gün çok gelir, bazı gün az, bazı gün koyu, bazı gün şeffaf. Yani bir günlük değişim sütünüz bitti ve dünyanın sonu değil. Yani normal...

Tabi ki bir mucize. Yaratıcı her ayrıntıyı planlamış. Bu ayrıntının bir parçasısın ve yapabilirsin. Tıp ilerledi ama bir damlasını bile üretmeye yaklaşamıyorlar.

Ben yapmadım mı ?

Tabi ki yaptım. Eee diyorum ya psikolojik. Sonuçta her günüm günüme uymadı. Burak ya da Ecem çok ağladığında mememi sıkıp az bakmadım geliyor mu diye. Yaptığımı farkedip "Ben normal bir kadının ve bu süt benim doğamın getirisi. Ve benim bebeğim doyuyor." dedim ve her kuşkuya düştüğümde tekrarladım. Hoş çevremde "Koca Teyzeler" de çok yoktu. Olsaydı nasıl olurdum bilmiyorum.

Sağlıklı bir kadının sezeryan ya da normal doğum yapması,  memesinin büyük veya küçük olması önemli değil. Normal şartlar altında her yeni anne emzirebilir. Bilin ki bebeğiniz doyar. Sütünüz şeffaf olursa sık sık emmek ister o kadar. Koçan kadar şey mililitrelerce süt içmesi mümkün değildir. Her çocuğun kilo alması, uykusu, diş çıkarması, yürümesi kendi parmak izi gibi farklıdır. Bu farklılığı kabul ediyorsanız emme şeklininde farklı olduğunu kabul etmemiz gerekiyor.

Basitleştirme Açelya diyeceksiniz biliyorum. Anlatmak istediğim yapılabilirliği. Bu blogu yazmaya başladığımdan beri zorluklar yaşayan bir sürü anneyle tanıştım. Yaptıkları tek şey bebeklerine odaklanıp emzirmek.  Doğanın yarattığına saygı duyup olayları akışına bırakıp emzirmek.

Güçte mucizede siziniz.

Şimdi akışına bırakın herşeyi ve emzirin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...