13 Haziran 2014 Cuma

Banvit'le Katkısız Sevgi

Akçay'dı, Ecem az uyudu, tadilattı, düğünlerdi derken kendimi öyle kaptırmışım ki,zamanın nasıl geçtiğinin farkına varmamışım. Anlatmam gereken önemli bir konu var size :)


Ben biraz memleketçiyimdir. Nasıl derseniz? Balıkesir Akçay'lıyım. Doğdum, büyüdüm, okudum. Ama İzmir'de doydum, evlendim, anne oldum. Bana İzmir ne kadar bonkör davranırsa davransın Akçay'ım da Akçay'ım. Vazgeçemiyorum. Görmezden gelemiyorum.

30 Mayıs akşamı sessiz konuşmasıyla Şebnem'le yani namı değer Manyakanne ile konuştuk. Kızlar uyuduğundan ve saat 22:30 olduğundandı sessiz konuşma sebebimiz. Momosphere ve 1 haziran yapılacak toplantıyı anlattı bana telefonda. Firma gizli tutulduğunu söyleyince iyice meraklandım. Heyecanlıydım, heyecanım dahada arttı.

1 Haziran sabahı La Cigale'ye girip firmayı görünce içimden bir "Ohh" çektim. Gitmeden önce eşime, "İçime sinmezse, fikri, zikri bana uymayan firmaysa çaktırmadan tüyerim" demiştim. Memleketçiyim diye boşuna demedim ya. Bandırma'nın kalkınmasını hatta bazı yönleriyle Balıkesir'e büyük kazanç sağlayan Banvit'i görünce sevindim. Ne de olsa bize kendini anlatacak firmadan bir memleket havası alacağım.

Çocukken Erdek Dalyan'a giderken Banvit'in gübre fabrikalarının önünden geçerdik. Herhalde zeytin fabrikası dışında gördüğüm tek fabrikaydı. Ne kadar büyük olduğunu düşünmüştüm hep.

Neyse bu kadar memleketi havasından sonra tavukla ilgili gerçekleri anlatayım size.

Lezzetçi Başı'nın papyonu düzeltim de.
Yoruldu tabi bütün gün. Kendine dikkat edemedi.
Açıkçası tavukla ilgili hamile kaldıktan sonra çok şüpheye düştüm. Dondurulmuş tavuk almamaya çalıştık hep karı koca. Tavukları Urla'daki 20 yıllık eşimin ailesinin kasabından, yumurtayı komşumuzun kendi yetiştirdiği tavuklardan alıyoruz.

Annelerle süt annelikle ilgili görüşmeler yaparken, bazı anneler "Tavuk yiyor mu acaba?" diye sorması beni iyice kuşkuya sürüklüyordu. Neyse ki bu toplantı sayesinde aklımdaki bir çok sorunun cevabını aldım.

İzmir'deki meraklı blogger anneler çetin sorularını sordu Banvittin ne kadar hassas olduğunu anlatan İlgi Görener'e. Büyük bir ciddiyetle sorularımızı yanıtladı.

İlk sorduğumuz soru şuydu "Tavuklar kaç günde yetişiyor." 45 günde kesilecek duruma geliyormuş. Yani 28 gün bir yalan. Hani ispatı derseniz. Öyle bir cevap verdiler ki mantığı zorlamadan edemedi. Tavukları hızlı büyümesi için hepsine iğne atılıyor diye bir efsane var biliyorsunuz. İlgi Hanım mümkün olmadığını söyledi. Çünkü bir kümeste binlerce tavuk olduğunu ve hepsine tek iğne yapmanın deli işi olacağını söyledi. Aklımda bir canlandırdım da kaç kişi gerekli 28 günde bir yetişen tavuğa iğne atmak için. Maliyetleri azaltmak isteyen firma onun için elemanı asla çalıştırmaz. Hemen "Yemler!" dedik. Yemler devlet tarafından sıkı bir şekilde denetleniyormuş. Herhangi bir GDO bulunmamasına imkan yok. Bunu anlatarak bize kafamızdaki bir çok sorunun cevabını vermiş oldu. Tabi verdikleri bilgiler kendileri için geçerli sadece. Başka firmalarla ilgili hiç bir fikirleri yok.

Benim bir diğer merak ettiğim konu, Banvit tavukların hepsini kendi üretmiyor dışarıda yetiştiricilere de yetiştirmeleri için fason olarak veriyor. Bunları nasıl denetlediklerini merak ediyordum. Tatmin edici cevabımı aldım. Banvit yetiştiricilere civcivleri veriyor. Ayrıca yemini de kendileri veriyor. Yani civcivler yetiştiricilerin kümesinde kesilecekleri zamana kadar konaklıyorlar. Bir nevi otel yani. Bu otellerde Banvit'teki uzman yetkililer tarafından sık sık denetleniyor.

Birde bu tavuklar bizim masamıza gelmeden önce hangi işlemlerden geçiyor diye merak ediyorsanız. Banvit size onun hizmetini de sunuyor. Masanızda nar gibi kızarmış tavuğun geçmişini bilebiliyorsunuz.
Nasıl mı? TIK TIK

Birde benim diğer merak ettiğim soruyu kendi kendilerine cevapladılar. Eve nugget asla almıyoruz. İçinde ne var ne yok bilmediğimizden. Bir sürüde hurafeler var insanı korkutuyor. İçine tavuğun bacağını koyuyorlar diyeni bile gördüm. Banvit bütün sorduğumuz sorulara bizi ikna ettiği için bu konuda da beni ikna etti. Nuggetlarını annelerin yaptığı gibi yaptıklarını söylediler. Etrafındaki çıtırın hepsinin ekmek kırığı olduğunu içinde göğüs eti, kereviz gibi sebzelerin bulunduğunu söylediler. Denemedim ama mutlaka banvitburada.com alıp deneyeceğim. Tecrübemi de size anlatacağım.

Banvitburada mı ne? Banvit'in tavuk, hindi ve kırmızı etinizi kapınıza kadar getirdiği hizmet. İnternetten istediğiniz ürünü seçiyorsunuz istediğiniz saatte hiç bir sorun yaşamadan kapınızda teslim alıyorsunuz. Bu hizmet şimdilik İstanbul, İzmir, Bodrum ve Çeşme'de veriliyor. Özellikle sıcak yerlerde yaşayalar için harika bir hizmet. Etler, bozulmaya yatkın olduklarından, marketten alıp eve gelesiye kadar bozulma ihtimali var. Kapında fabrikadan ilk çıkmış hali gibi almak güzel bir duygu.

Katkısız ürün olduğu konusunda Banvit çok iddialı . Ben anlatmayayım onu çok uzun. Kendileri anlatmış zaten. 

En güzel neydi biliyor musunuz? Tabi her annenin aklına tavuktan sonra yumurta geliyor. Yumurtayla ilgili sorduğumuz her soruyu "Bilemiyoruz. Biz yumurta üretmiyoruz" diye cevap aldık. Bilmedikleri bir konuda yorum bile yapmamaları çok hoşuma gitti.

B12 açısından en zengin gıda tavukmuş. Yani çocuklarımızı mahrum ettiğimiz tavuk, vücudunun en çok ihtiyaç duyduğu vitamin.

Öyle bir gıda tamamıyla GDOluymuş ki inamayacaksınız. "Havuç" Bir laboratuvar ortamında üretilmiş. Turunçgil mi sebze olduğu belli değil. İnanmadım oturdum google amcaya sordum. Aslında havuç mormuş. Bir süre sonra her renkten havuç üretilmeye başlamış. Bizim bildiğimiz turuncu rengini 16 yüzyılda Hollanda Kraliyet Ailesinin rengine uysun diye yapılmış. Ne vatanseverlikmiş hepimiz benimsemişiz.

Ayrıca Banvit diyorki bize inanmıyorsanız testini yaptırabilirsiniz. 200 liralık bir testle yediğiniz tavuğun ne kadar faydalı olduğunu öğrenebiliyorsunuz. Kendi testlerini, aldıkları sertifikaları hepsini kanıtlayarak bize sundu. Hepsini Banvit'in sitesinde bulabilirsiniz.

Lezzetçi Başı ve İkramları
Yakında Banvit bize öyle bir hizmet sunacak ki inanamayacaksınız. Onun için biraz daha sabretmelisiniz. "Katkısız Sevgi" sloganını aklınızın bir köşesinde tutun, bekleyin ve merak edin.



Bizi o güzel pazar sabahında harika ikramlarla ağırladıkları için Banvit'e, bizim böyle bilgilenmemiz sağlayan Momosphere teşekkür ederim. Pınar Hanım ve Ülkü Hanım harika ev sahipliği yaptı, ayrıca teşekkürler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...