11 Kasım 2015 Çarşamba

Pipisel Sorunlar : Gömük Pipi


Dün dediğim gibi pipisi çabuk iyileşti Burak'ın. (Penis yazmak garip geldiğinden pipi diye yazıyorum. Sonuçta bamya kadar bahsettiğim organ) Ama yinede garip bir şeyler olduğunu hissediyordum. Çünkü düğme kadar görünüyordu. Nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama garip duruyordu işte. Gövdesi olmayan mantar gibi.

 Bir bakın dediklerimde "Sorun yok. Böyle oluyor." diyorlardı. Dokunmaya da çekiniyorum, canını acıtacağım diye. Ta ki geçen gün arkadaşlarıma gideseye kadar ellemedim.
Burak'la ziyaretlere başladık. Dışarıdaki yumurtalarımız çok birikti. Gittiğim arkadaşımda başka bir arkadaşım daha vardı. Onunda Burak'tan biraz küçük oğlu var. Onlarda yeni sünnet yaptırdılar. Bir baktım çocuğun pipisi dışarıda. "E bu nasıl oluyor? Bizim ki içeri de" dedim. Kız "Çıkarmanız lazımdı" demez mi? Ben bir şok yaşadım anlatamam. O gün doktor, çıkarmanız lazım, diye bir şey dediğini hatırlamıyorum. Öyle dikkatle dinledim ki tüm dedikleri aklımda. Topu topu fazladan bir organı var çocuğun ona da bakamamışım. Uyansa da hemen pipisini çıkarsam diye beklemeye başladım.

Uyandı. Hemen altını açtım. Pipiyi çıkarttım. Benim iyileşti dediğim pipinin gövdesi kırmızı ve dikişleri duruyor. Ağlayacakmış gibi oldum. Çaktırmadım ama içime oturdu resmen. Çevremdekileride heyecanlandırmak istemediğimden de belli etmedim.

Cem beni almaya geldi. Hemen ona anlattım. "Olur öyle. İyileşmiştir o. İyileşmese ağlar hep." dedi. Beni biraz rahatlattı. Eve gelince bir daha altını açtım. Yine içine kaçmış. Müren balığı gibi sürekli taşların arasında. Çıkarttım. Güzelce kremledim ve Burak uyudu.

Ama içimdeki kurmaya başlamıştı. "Çocuğu yüz üstü yatırdığından ezildi çocuğun pipisi." "Bakamadım bir çocuğa." "Çocuğun geleceğiyle oynadın." demeye başladı. Sabah 5 oldu. İçimi kemiriyor.

İnternetten de böyle durumlarda bakmayı sevmiyorum. Hep en kötüsü yazıyor. İnsanı dahada kötü ediyor. Hasta değilsen bile hasta olursun. Dayanamadım bakmaya başladım. Bir baktım doğru düzgün birşey yazmıyor. Ayıp organ ya yazı bile yazılmamış. Anneler bu durumda karşılaşmıştır ama utandıklarından soramamışdır. Aman çocuklarına küçük pipili falan derler diye korkmuşlardır. En saçma soruyu on kere soran insan bunu da sorardı, kesin. Ama yok. Birkaç satır geçiyor o kadar. Onlarda doktor makaleleri.  "Gömük pipi" diye birşey var o kadar. Bizim duruma uyuyor mu onuda anlayamadım. Sadece içimi rahatlatan bir cümle geçiyordu; "Kilolu bebeklerde sünnet sonrası gömük pipi olması normaldir. Kilosu normalle gelince düzelir." diye. Hepsi bu.

Cem'in uyanmasını zor bekledim. Adam gözünü açar açmaz konuşmaya başladım. "Bir tane organı  var. Ona da bakamadık. Biz çok cahiliz. Hadi ben bilmiyorum da çevremizde kimsede bilmiyor. Bir şey söylemeye korkuyoruz. Hep ayıptan oluyor bu işler. Yüz üstü yatırdım çocuğu. Dikişleri bile duruyor. İyileşemedi çocuk. Mahvettim her şeyi. Ucunda mor. Ezdim." Sanırsınız pipisi düştü düşecek çocuğun.

Gerçekten çok korktum. Dönüşü olmayan bir şey yapmış olmaktan çok korktum. Açıp açıp bakıyorum çocuğun pipisine. Saat 10 gibi aradım doktoru. Panik bir şekilde anlattım durumu. Gayet rahat bir şekilde "Kilolu bir bebek gibi hatırlıyorum." dedi. Kilosunu sordu. Söyledim. "Normal bu durum. Endişelenmeyin. Kilolu bebeklerde olur. Pipi etrafındaki yağ dokusu yumuşak olduğundan pipi içine gömülür. Bol bol köpürterek yıkayın. Dikişleri içeride kalıp, suyla temas etmediğinden düşmemiştir. Ucunun da mor olma sebebi de bitik olduğundan. Bitiği açarken ister istemez tahriş ediliyor." dedi. Okuduğum kadarıyla kilolu bebeklerde bu durum sünnetten sonra ortaya çıkıyor, bebek yürüyeseye kadar da devam ediyormuş. Obezite çocuklarda bu durum sık rastlanırmış. Herhangi bir durumunu etkilemezmiş sadece görüntü bozukluğumuş. Durum ilerleyen yaşlarda da devam edip, erkeğin psikolojini bozuyorsa, bir ameliyatla hallediyorlarmış.

Sakinleyip baktığımda daha çok yazıya ulaştım. Normal bir durum olduğuna ikna ettim kendimi. Şimdi sık sık yıkayıp, dikişlerinin düşmesini bekliyorum. Her altını açtığımda dışarı çıkarıp temizliyorum.

Tombiş diye seviniyordum. Böyle bir şey yaşatacağını bilseydim tombişliğine sevinmezdim. Ömrümden ömür gitti resmen.

Tamam heyecanlı biriyimdir ama hiç böyle panik olduğumu hatırlamıyorum.


Gömük pipi ne tam olarak merak ettiyseniz tıklayın. Sadece anne olduğumdan ayrıntı vermek istemedim. Sorun neyse en uzmanından öğrenmek en doğrusu. Ben aktarırken yanıltabilirim sizi. 
İyi günler. 

1 yorum:

  1. Siz yazalı çok uzun zaman olmuş benim bebişte aynı nasıl oldu düzeldimi pipiniz içim içimi yiyor sürekli kötü bişey var diye her bezini açtığımda pipi içerde

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...