5 Kasım 2015 Perşembe

Uyku Planları A - B

İki çocuklu hayatı yaşarken karı koca birbirimize vakit ayırmaya çalışıyoruz. Ne kadar organize olup çocukları uyutursak o kadar çok birbirimizle vakit geçiriyoruz.

Klasik olacak ama karı koca olmanın ötesinde birbirimizin en sıkı dostuyuz. Milletin ayıplayacağı ya da dalga geçeceği gün içinde yaşadığımız şapşallıkları kahkahalarla birbirimize anlatıyoruz. Yoğun bir dedikodu gündemimiz varsa çekirdek çitleyerek birbirimize "Hadi canım! Yuhh! Öyle mi yapmış?" efektleri vererek dedikoduya hayat veriyoruz.


E birde tüm gün telefonda önemli birşey olmadıkça konuşmayan insanlardan olduğumuzdan akşama çok şey birikiyor. Hal böyle olunca akşam uyusalar da iki lak lak yapsak diye can atıyoruz.

Ecem yarım gün kreşe gidiyor. Öğleden sonra okulda oluyor ve uyumuyor. Hoş uyumaması okulla alakalı değil. Çoook uzun zamandır öyle uykularını bırakmış durumda. Böyle olunca akşam 8 gibi bayılıp kalıyor. Sabah erken kalkıyor ama olsun bize zaman kalıyor ya. (Erken dediğim bazen sabah 4 -5 olabiliyor. Neyse gece bizim olsun da.)

Burak uykuyu Ecem'e göre daha çok seviyor. Bazen sapıtsada 8 de uyuyor. Uyanıp emmip uyuyor.

8'de uyuduklarında bayram, 9 da uyuduklarında arife, 10 da uyuduklarında bize azap oluyorlar.

Neyse bu akşam biz yine 8 gibi uyku operasyonuna başladık. Çünkü dolapta soğuk bira ve cipsimiz vardı. Cem'in birasından tırtıklayıp, cipsi yavaş yavaş yemek tek hayalim.

Plan şöyleydi;

Ben Ecem'i uyutacaktım. O sırada Cem Burak'ı sessiz tutup oyalacak ve yoracaktı. Ecem'i her akşam
yapabildiğim ölçüde uyku öncesini yaptım. Dişlerini fırçaladık, ellerini yüzünü yıkadım, kavga gürültü pijamalarını giydi. Birlikte sütünü hazırladık. Yatağa gitmeden önce okumamı istediği kitabını seçti. O ana kadar herşey yolundaydı. Hangi filmi izlesek diye düşünmeye başlamıştım bile.

Ama plan şaştı. Uykusu başına vuran Ecem babasıyla Burak'ın içeride oynaştıklarını farkedip tam dalacakken "Uyumucam bennn." diye ayaklandı.

Plan değişikliğine uğramak zorunda kaldı. Plan B'ye geçtik. Burak'ı alıp emzirmeye başladı. Emmek istiyor ama memeyi yakalayamıyor. Emziren anneler bilir saçma saan hareketler yapıyor kucağımda. Değişik değişik pozisyonlar denedik sonunda birinde yakaladı. Tam uyudu derken gazı gelip kaka yaptı mı? Hadi açtı gözlerini, boncuk boncuk bakınmaya başladı. Hadi omuzda pış pışlama, emzirme pozisyonlarını dene derken Ecem'e ağır uyku sendromları  başladı. Çığlıklar, düşmeler gibi. Burak'ın uyumayacağını anlayınca çocuk değişimi yaptık. Ecem'le süt ısıtıp uyumaya geçtik. Babamı istiyorum diye tutturdu. Cem Ecem'le bizim odaya gittiler. Kitabı okumaya başladı. Ben Burak'ı emzirmeye başladım. Burak kısa sürede bayıldı. Baktım Ecem ile Cem arasında oynaşma sesleri geliyor. Böyle giderse Ecem'in uyumayacağını anladım. Evdeki tüm ışıkları kapattım. "Hadi uyuyoruz." diye olaya müdahale ettim. Çünkü dolapta bekleyen bira benim için hayal olacaktı. Ecem pek itiraz etmeden süt istedi. Uykuya geçti.

İçimden çığlıklar atıyorum. İşte işte bu an... Lakin bir sorun vardı. Cem uyumuştu. Bir anda hayallerin suda sırt üstünde yavaş yavaş yüzmeye başladı.

Kendi uyudu, birası kaldı. En iyisi ben dolaba kaldırayım da ısınmasın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...