27 Mayıs 2014 Salı

Mama Kullanmak Çok Zordu

Ecem'in ilk biberonu sorunsuz tutup mama
içişi. Aç kalmayacağını düşünüp mutluluktan
ağlamıştım.
Siz hiç bir şeyi istemeye istemeye yaptığınız oldu mu? Gecenin 5'inde kalkıp acıktığı için ağlayan bir bebeğiniz?



Hiç bir anne bebeğine mama vermek istemez. Her gün sütünün azlığından dolayı süt anne arayan annelerle konuşuyorum. Kimisi rahatsızlığından dolayı sütü yok, kimisinin ise hiç olmamış anne sütü. Hepsi mama vermek istemediğini anlatıyorlar bana.

Mama bir çok annenin kurtarıcısı olmuş bugüne kadar. Kendimi anlatayım. Her ikisini de maalesef yaşamak zorunda kaldım. Kızıma 7 ay boyunca anne sütüyle besledim. Bilenler bilir başıma gelmeyen kalmadı. Sadece bir gün daha anne sütü verebileyim diye çok canım yandı. Her şerrin bir hayrı vardır ya süt kızım oldu. Bir günde anne sütünü vermemek zorunda kaldım. 1 günde hem ek gıdayla hemde mamayla tanıştı kızım. Biberonu almadı. Her gün değişik değişik biberonlar denedim. O ay hiç kilo almadı. Her gün ağladı. İstemedim mama vermek ama ek gıdaya alışık olmadığından vermek zorunda kaldım. Gündüzleri ek gıda ve devam sütü, geceleri de GDO olduğu iddia edilen gece mamasını kullandım.

Yapacak bir şeyim yoktu. Dolapta süt kızıma vermek için hazırladığım sütlerim vardı. Ecem'e içirmeye çalıştım içmedi. Süt anne bulsaydın diyeceksiniz. Kızım alması gerekenleri benim sütümden 7 ay boyunca almıştı. Annesinin hiç sütü olmayan bebeklerin daha ihtiyacı var diye düşünerek istemedim. 1 yaşına gelmediği içinde inek sütünü önermedi doktorumuz. İşte o gün bu gündür mama hayatımızda.

Her an her yerde. Ecem diş çıkarken, gripken, huysuzken tek kurtarıcım mamaydı. Evet en güzeli anne sütü. Başka bir şey olamaz. Ecem beni emerken ki zevkini hiç bir zaman mamadan almadı. Ben hep kendimi kötü hissettim. Gece uyanınca gözümü bile açmadan emzirebiliyordum. Gittiğim yerlerde hijyen sorunu yaşamadan karnını doyura biliyordum. Mamaya geçince biberon, termos, ılık su, hijyen hayatıma girdi. Biberonları her gün kaynattım. Gece güzelim uykumdan uyanıp, su kaynatıp mama hazırlamak o kadar zor ki.

Anne sütünün yokluğunun ezikliğine hiç girmeyeceğim. Allah'tan çok uzun süre yaşamadım o duyguyu.

Şimdi sütü olan annelere bakıyorum da "Ben zaten mama karşıtıyım." "Böyle olduğu belliydi." "Ben hiç kullanmadım." Bu kelimeleri sizin kullanması çok rahat. Bekara karı boşaması kolay. Siz anlayamazsınız sütü olmayan anneleri. O yüzden böyle yazıpta onları bir kez daha yıkmayın. Eğer çok güveniyorsanız kendinize süt anne olun. Bir bebeği daha doyurmaya çalışın. Çevrenizde muhakak vardır anne sütüne ihtiyacı olan bir bebek. Onlara yardım edin. Neden mamaya karşıyım derken fışkıran sütünüzü başka bir bebekle paylaşmıyorsunuz? Gelin size süt aile bulalım. Bir bebeği mamadan kurtaralalım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...