27 Eylül 2014 Cumartesi

Anne Bakışı: Agte Testi

Bir kaç ay önce İzmir Annelerinin seminerine katıldım. Açıkçası seminerin tam ne konusunda pek bilgim yoktu. Sadece çocuk gelişimiyle ilgili olduğunu, Liman Psikolojiden Pınar Hanım'ın eşliğinde yapacağımızı biliyordum. Adresimizde Cafe Recis'ti.


Her annenin merak ettiği şey. "Çocuğumun gelişimi nasıl?" Kimle konuştuysam bu sorunun cevabını arıyor. Bildiklerinde çocuklarını değil kendilerini sınayacaklar. Eh benimde diğer annelerden pek bir farkım yok. İtiraf etmiştim zaten bebek sidik yarışları yazımda :)

İzmir'de pek seminer yapılmadığından kaçırmakta istemedim. İzmir Anneleri büyük bir cesaretle Temmuzun ortasında yaptı semineri. Bence iyi de oldu. Az sayıda anneyle yapıldığından verimliliği daha iyi oldu. Çocuklarımızın isimlerinin yazılı isimlikleri yakamıza takmak çok keyifliydi. Ecem ismiyle anılmak süper bir şey.


Değerlendirme sayfası.

Agte testi yabancı bir test değil. Halismulis Türklerin geliştirdiği bir test.Açılımı Ankara Gelişim Tarama Enverteri. Agte testi söyle; 0- 6 yaş arasındaki  çocuklara yapılan gelişim testi. Bu test çocuklara değil ebeveynlere yapılan bir test. Psikolog eşliğinde, anne ve babalara sorulan sorularla yapılıyor. Psikolog bu cevaplara göre çocuğu değerlendiriyor. Bu test çocukların ileri olduğunu öğrenmek için değil. Herhangi bir gerilik varsa çocukta tespit edip ona göre yönlendirme yapılması için. 

Zeka testiyle alakası yok. Çocukların ince ve motor gelişimleri, sosyal öz bakım alanları, dil bilişsel gelişimlerine bakılıyor. Yani herhangi bir şeyin kısası değil. 

Sorular çok basit. Ay ay gelişimlerine göre soruların niteliği değişiyor. Mesela bir ayda "Kaşıkla yemek yiyor mu?". Bir sonraki ayda "Çatalla yemek yiyor mu?" diye değişiyor. Agte testi 154 sorudan oluşuyor. Sorulara "Evet, Bilmiyorum, Hayır" cevapları veriyorsunuz. 

Benim için çok heyecanlıydı kızımın nasıl geliştiğini görmek. Yanımda bulunan her anne içinde aynı şekildeydi. Birbirimizin çocuklarını hiç kıyaslamadık. (İşte İzmir annelerinin bu özelliğine bayılıyorum!) Hepimiz açık olarak, ne olduğumuzu bilerek davrandık. Bu çok güzeldi. Birbirimize tavsiye verdik. Tabi ki bir psikologun yönlendirmesi önemli. Ama biz anneler birbirimizi anlıyoruz endişelerimizi biliyoruz, ona göre birbirimize destek oluyoruz. 

Sonra bu konuyu bir psikolog arkadaşıma anlattım. Toplu yapılmasını pek doğru bulmadı. Çünkü kişisel konular çok ön planda. Başkalarının cevaplarına göre etkilenebileceğimi söyledi. Oturduk birlikte yaptık testi. Ecem'i de iyi tanıdığından daha iyi oldu. Orada soramadıklarımı sordum, cevaplarını yanlış anladıklarım olmuş mesela. Annelerin, kendini kaptırıp doğru gördüğü şeyleri yanlış yorumlama ihtimali var. Eh bende az biraz duygusalım :)

Konu konuyu açıktıkça bu testin toplu yapılmasına neden karşı olduğunu anlattı. Nedenini de öğrenince şok oldum. Bu testi ancak çocuk doktoru yönlendirirse yapıyorlarmış. Sebebi de anneler bu testti yaptırıp sonucunu alıp günlerde, sohbetlerde, annelerin her bulunduğu mekanda çıkarıp "Bakkkk benim çocuğum ne kadar zeki?"diyorlarmış. Birbirlerine hava atmak için çocuklarını kullanan kadınlar, hassas olan bu konuda bile acımasızlar. Her şeyi geçtim, bu zeka testi değil ki neyin havası peşindesin? Neyse ki o gün bu tip anneler yoktu. Gayet güzeldi. 

Bu testi , 6 yaşına kadar her yıl yaptırabiliyorsunuz. Çocuğunuzda herhangi bir gerilik olduğunu düşünüyorsanız, çocuk doktorunuzun yönlendirmesiyle bu testi yaptırabilirsiniz. Çocuğunuzun, eksik görülen yanlarını güçlendirmeye çalışırsınız. İleriyse de kendinize saklarsınız. 

Ecem'in kimi ne çıktı? Tabi ki söylemeyeceğim :)


  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...