15 Temmuz 2015 Çarşamba

Süt Anne Hikayeleri : Zeynep Ve Zeynep Ece

Bundan bir sene önce bir anneyele tanıştım. Daha 1 haftalık anneydi. Panik halde, ne yapacağını bilmiyordu. Bu anne sizin bildiğiniz annelerden değildi. Kocaman yüreği ile küçücük bir kız bebeği evlat edinmiş telefonun ucundaydı. Aynı Ecem ilk doğduğunda yaşadığım panikleri yaşıyordu. Süt yetmeyen her anne gibi süt anne arıyordu. Nasıl doyuracağını, nasıl tutacağını bilmiyordu. Her yeni anne gibi uykusuz ve yorgundu. Kısacası lohusaydı. 

Uzun uzun konuştuk telefonda. O anlattı ben dinledim. Ben anlattım o dinledi. Dertleştik. Zeynep Ece'ye uygun süt anne bulamadık. Nazlı bir kız. Bulduğumuz annelerin sütlerine alışamadı. İçemedi, yaramadı. Ama birbirimizi hiç unutmadık.

Geçen gün Zeynep "Ben Ecekuşa bir şarkı söyledim sende dinle" dedi. 

Güzel satırları ve etkileyici sesiyle Zeynep ve Ecekuş.



"Sevgili Süt Anne..

Sen ne Yüce Gönüllü bir Annesin.. Cansın.. Ne güzel bir iş yapmaktasın ..Benim gibi Annelere hele büyük nimetsin.. Anne olma yolcuğumun birkaç adımını sana anlatmak isterim.

Yıllarca tüp bebek, aşılama, iğneler, depresyonlar, hem sağlığımı hem psikolojimi nasıl bozmuştu.. Ve o da ne! Erken Menepoz..Yaş 32 artık koca bir dönemi kapatmıştım. Eşimin de desteği ile Çocuk Esirgeme Kurumuna başvurduk. 1,5 sene sonra bir telefon. Bir kız bebek sizi bekliyor.. Allah'ım…Akşam olmadı. Sabah olmadı. Yakın Arkadaşım Ece ile telefonda konuşurken bana şunu dedi: "Git Rabbim sana olması için de, olmaması için de hayırlı bir ışık sunacaktır." Onu kucağıma aldığımda "Zeynep" dediler.."Efendim" dedim.. "Hayır bebeğe diyoruz" dedi bakıcı anne. İşte İşaret buydu. Minik mucizem buydu.. ADAŞTIK..!

Yaralı bir kuş gibi çırpınıp kucağıma aldığım bu meleğe Zeynep Ece adını verdik.. Sürekli kollarını çırptığı için de ona ECEKUŞ diye seslendik...Onu bir yaşına kadar ninnilerle türkülerle kucağımda uyuttum sonra beşiğe yatırdım..


Hiç anne görmemişti.. Ve bir tek,  hazırladığım bu videodaki parça ile yemek yediğini fark ettik.. İşte Türkü deki Ecekuş bu J Eski bir Adıyaman Türküsü..

Tüm annelerime ve minik kuşlarına armağanım olsun.."


"


Sizinde paylaşmak istediğiniz Süt Anne Hikayeniz varsa yazılarınızı bekliyoruz. 

sutannne@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...