6 Ocak 2016 Çarşamba

Bu Yanımdakiler de Kim?


Yılbaşı sabahı gözlerimi açtığımda içimde tuhaf bir huzur vardı. Çocuklarımla aynı yatakta, keyifli bir akşamın rahatlığı. Ses çıkarmadan yatarken çocukken geçirdiğim yılbaşlarını hatırladım. Annem ve babam arkadaşlarına giderdik ya da onlar bize gelirdi. 12'yi zar zor görür ve olduğumuz yerde uyuya kalırdık.


Harika televizyon programları vardı. Tarkan bile çıkmıştı yılbaşında. Dansözü taklit ederek oynamalar, anne- babanın çakır keyif olmalarından dolayı bitmek bilmeyen kahkahaları. Anneannem kızar söylenir, (hayatta olsa bunu yazdığıma çok kızardı) bir sigarayı yarım yamalak içer ortama uydururdu. Amcamlarla olan yılbaşlarını ayrı bir severdim. Annemler farklı olurdu. O punchtan olsa gerek.
Masadan hiç kalkılmaz, ikramların arkası kesilmezdi. En sevdiğim teyzemin hazırladığı ballı muz mezesiydi. Onu yemekten ayrı keyif alırdım.

Mutlu yılbaşını kimin evindeysek o evde uyanırdım. Nerede yattım? Kuzenler uyandı mı? Televizyonda çizgi film var mı? İnşallah salonda uyuyan uyanmıştır? Soruları kafamda dönerdi. Baş ağrısıyla uyanan anne ve babamın halini anlamadan kahvaltı için beklerdim. Öyle hediyeler olmazdı ama bol alkol ve kahkaha olurdu evde.


2016'nın ilk sabahında, sol yanımda 2,5 yaşında bir kız çocuğu sol yanımda erkek bir bebek. "Benim mi bunlar?" diye düşünmeden edemedim. Çünkü benim küçükken geçirdiğim bir yılbaşını geçirdiler. Ecem 12'yi göremedi, Burak'ta "koca yıla emzirerek girecek değilim" dediğimden  12:30 da uyudu. (Arada uyudu tabi ki!) Büyümüş, anne olmuştum. Bazı hatıralarım çok yakın gibi gelse de bana üstünden çok zaman geçmişti. Onlara benim yaşadığım ve heyecanla beklediğim bir yılbaşı yaşatmıştım ister istemez. Tabi ki modern hali. Ben ballı muzu beklerdim. Ecem herkesin adına yazılmış etiketlerle hazırlanmış  küçük yılbaşı ağacının altındaki hediyeleri bekledi. Dede, babaanne tarafından şımartıldı. Acun'un konuklarının iğrenç seslerine güldü. İçinde ne olduklarına bakmadan hediyeleri açıp, uyudu.

Çocuklarımı uyandırmadan kokladım. Ecem bana döndü sarıldı. Hiç kıpırdamadan anın tadını çıkardım. Büyüyüp çocuk sahibi olup benden uzakta yılbaşı geçirdiklerinde o sabahı hatırlayıp "İyi ki yapmışım" diyeceğim.

Yahu Anne olmak çok güzel!

Açelya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...