18 Ocak 2016 Pazartesi

Kim Bu Mucize'nin Annesi 12. Hafta

12.hafta ikili tarama testi haftası. 12.-14. Haftalar arası yapılan genetik anomalilerle ilgili fikir veren bir test ikili tarama testi. 

Hafta başında Salı günü gittik hastaneye test için. Bir tüp kan ile yapılıyor bu test. Önce doktora muayene oldum. Ense kalınlığına baktılar. Her şey yolunda gayet sağlıklı dedi doktor. Sonra bir tüp kan verdim ve test süreci başladı.

9.hafta tiroid ile ilgili dahiliye doktoruma gittiğimde tiroid ultrasonu istemişti. Bir sıkıntı görmüyorum ama tedbir amaçlı görelim sonucu demişti. O gün işten izin aldığım için onu da aradan çıkarayım dedim. İkili tarama işlemlerini halledip ultrasona gittik. Randevum 13.00'da çok rahatım. 

Sanıyorum ki gittiğim gibi beni alacaklar, işim hallolacak. Hey yavrum hey, bir gittim ayni rahatlıkla gelmiş bir salon dolusu insan! Mecbur kıstırdım kuyruğu oturacak bir yer buldum, beklemeye başladım. Hatta o kadar doluydu ki bekleme salonu eşim ayakta kaldı. Uykum geldi beklerken. Zaten her an yatasım var. Bitemedi gitti o bitkinlik. Tam uyudum uyayacağım o hastanede çalışan bir arkadaşım var onu gördüm karşımda. Ultrasona gelmeden uğramıştık yanına. Ne yaptık diye merak edip gelmiş. İyi ki de gelmiş. Durum böyle böyle deyince geçti içeride konuştu arkadaşım hamile diye, girdik içeri. Gebelikle ilgili olmadığından öncelikli sıra vermemişler. Durumu anlatınca anlayış gösterdiler.

Tiroid ile ilgili ultrason çekilirken arkadaşım renkli doppler ayarlamiş bir de bana. Cinsiyeti öğrenmek amacında arkadaşım. Benden daha çok merak ediyor. Neyse bir odadan diğerine geçtim. İşinde iyi bir doktordu. Bizim minnoşu her yönüyle inceledi. 71 gr olmuş. Her sey yolunda, suyun gayet iyi, plasenta gayet sağlıklı dedi. İş cinsiyete gelince çok erken kesin, bir şey diyemem dedi. Beklediğim bir cevaptı aslında.


     14.haftada rutin kontrolümüz var. Bence o zaman gösterecek minnoş cinsiyetini. İkili tarama testinin sonucunu en az 10 gün sonra, tiroid usg sonucunu da bir sonraki hafta dahiliye kontrolünde alacağım.

Bakalım mevlam neyler, neylerse güzel eyler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...