15 Haziran 2016 Çarşamba

Kim Bu Mucizenin Günlüğü 31. Hafta

       Geri sayım başladı. En az 4 ay için son çalışma haftam bu hafta. Bennuska'da ikinci dönem 3 hafta çalışıp dükkân kapatmıştım. Doğum iznim bitince de yaz tatili başlamıştı. 6 ay evdeydim toplamda. Eylül’de okula başlamayacak olsam bir " Altın Günü " ne yazılma niyetim vardı. Aşırı dozda evde oturmuştum çünkü. Ne Müge Anlı'sı kalmıştı ne de Esra Erol'u izlenmedik. Bir de düğün organizasyon programı vardı o donem. Rutinlerim arasına girmişti.


       Renkli doğum izni hatıralarıma yenilerini ekleyemiyorum bu sefer. Normal şartlarda doğum öncesi izne ayrılmam gereken 32.haftada " Çalışabilir Raporu" alarak 5 hafta daha çalışabilirdim. Geçmiş zaman kullanıyorum çünkü şans bir kez daha benden yanaydı(!) ve bu uygulama kaldırıldı!!!

        37. Hafta zorunlu olarak izne ayrılma haftası. Haliyle orada, burada, sınıfta, ofiste doğurmamak lazım. Öncesi 8 hafta sonrası 8 hafta toplamda 16 hafta doğum izni hakkımız var. Önceki 8 haftanın 5 haftasını çalışarak kullanabilirsiniz. Çalıştığınız o 32. ile 37.hafta arasındaki 5 hafta sonraki 8 haftaya eklenir. Doğum sonrasına nur topu gibi 13 haftanız olur. Ammaaaaaa... Eğer öğretmenseniz ve doğumunuz yaz tatiline denk geliyorsa size yok, kusura bakmayın. Yazın doğurmasaydınız bize ne canım! 

        İşte biz " Bize ne canım sizden!" kısmına denk geldik bu sefer. Planlarım sürünerek de gitsem 37.haftaya kadar çalışmaktı. Sonrasına 5 haftayı ekletip Tuna’yı mümkün olduğu kadar büyümüş halde bırakmaktı. Ama gel gelelim o acı veren resmi gazete haberini görene kadarmış planlarım. Ben de " Ne yapalım, sağlık olsun ." deyip önümdeki maçlara bakıyorum artık. 32. haftanın pazartesi günü iznimi alıp fiili olarak okuldan ayrılacağım inşallah. Beden evde ama kafam okulda olacak çünkü yılsonu is ve işlemleri var ve kimseye emanet etmem kesinlikle.

          Bu haberlerden sonra planlarım değişti haliyle. Tuna için hazırlıkları hızlandırırım artık elden geldiğince. Zira evde bir bebe daha var. Ona kalsa o büyüdü, abla oldu, hatta kahve bile içebilir. Tevellütte bakıldığında iş öyle değil tabi. Ama ne yapıyoruz sendrom sahibi çocukla polemiğe girmiyoruz. Bakalım önümüzdeki haftadan itibaren ne maceralar bizi bekliyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...