28 Kasım 2014 Cuma

Lal'in Süt Alerjisine Uygun Pasta Tarifi


İki yıl önce minicik bir bebek verdiler kucağıma. O şaşkın ben şaşkın. Öyle ki bir süre yatağımın yanındaki beşikte yatarken ,ben hala karnımda kıpırdadığını hissedebilecek kadar şaşkın. Çok mutlu olduğumu düşünürdüm, çok sevildiğimi ve sevdiğimi,dünyadaki bütün duyguları bildiğimi. Lal doğdu ve bildiğim bütün dünya değişti. En sevdiğim,en kıymetlim iki yaşında artık.


Geçen yıl ilk yaşını şenliklerle kutlamıştık. Büyük bir kahvaltı organizasyonu yapmıştık. Lal bıdığı küçük olduğundan "Bunlar ne yediler, içtiler be? Peki bana niye vermediler?" dememişti. 

1. yaş çok önemli elbet ama biraz iyi ki doğdun değilde iyi ki doğurdum partisi gibi. Bende layıkıyla bir iyi ki doğurdum partisi yaptım geçtiğimiz yıl.

Bu yıl Lal daha bir farkında her şeyin. Her yediğimizden yemek istiyor. Ayrıca bizim yemediğimiz hiçbir şeyi yemiyor. Hatta o kadar farkında ki her şeyin ,iyiki doğdum ben diye geziyor günlerdir. Hal böyle olunca bu sene şaşaalı bir doğum günü yapmamaya karar verdim. Pastasını yiyebileceği gibi yapıp Muzipo'ya götüreyim dedim. Hem oyun grubundaki arkadaşları ile kutlamış olacaktı hem de fazla detaylı, yiyecekli, içecekli bir doğum günü olmayacaktı. Bir de fotoğraf çekimi ayarladım tabii. Bu yılın sürprizi, hatırası da bu olsun diye.

Gelelim sütsüz muzlu pastamızın tarifine. Pandispanya tarifimiz Sütanne Açelya'nın reçetesidir bu arada. Beni büyük bir dertten kurtarıp tarifini paylaştı.

Reçete şöyle,

4 yumurta
4 türk kahvesi fincanı şeker
1/2 türk kahvesi fincanı sıvı yağ
1/2 türk kahvesi fincanı mandalin suyu (o mevsimde hangi meyve varsa onunda suyu olur)
1 paket kabartma tozu
5 türk kahvesi fincanı ( biraz sıvı olduysa bir fincan daha eklenebilir.)


Yumurta ve şekeri yoğurt kıvamına gelene kadar çırptıktan sonra diğer malzemeleri ekleyip mikserle karıştırıyoruz. 180 derecede pişiriyoruz.


Krema Tarifi

1 yumurta
5 su bardağı su
80 gr pirinç unu
2 su bardağı şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
4 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya

Tüm malzemeleri karıştırıp,kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.
Pastamızın arasına meyve olarak muz kullandım. Süslemek için de bezeyi tercih ettim. Bu arada beze sütsüz, güzel bir atıştırmalık. Ben, son dakika aklıma geldiği için güvendiğim bir pastaneden aldım ama evde de gayet rahat yapılır.

İşte bizim alerjili bebe pastamız bu. Bir daha ki yıl hiç böyle şeylere gerek kalmaz umarım.
Bu arada Muzipo Göztepe ‘de sağolsun Lal’I müthiş eğlendirdi doğum gününde. İki oyun grubu birleşti ve kıkır kıkır çocuklu bir mini bir parti yapmış olduk.
Seneye Lal’in alerjisi bitince yine büyük bir parti yaparız bakarsınız.O zaman yine burada o partiyi konuşuruz olmaz mı?



Elif Anne 

2 yorum:

  1. Pasatamın arasına muz kullandım demişsiniz. Keki ikiye ayırıp arasınamı koydunuz yoksa yanlarda yerlerştirmiş olduğunuz muzlardanmı bahsediyorsunuz. Kekin bütünlüğünü bozdunuzmu yani

    YanıtlaSil
  2. Pasatamın arasına muz kullandım demişsiniz. Keki ikiye ayırıp arasınamı koydunuz yoksa yanlarda yerlerştirmiş olduğunuz muzlardanmı bahsediyorsunuz. Kekin bütünlüğünü bozdunuzmu yani

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...