17 Şubat 2015 Salı

Ege +1 : Ege + 2



“A nenni neni,
Kınalı kuzum,
Büyüdün de adam mı oldun,
Yanağı pembem, dudağı kirazım,
Gözü okyanusum iyi ki doğdun!”


16 Şubat 2013… İki yıl önce gördüm ilk kez o güzel gözlerini. Seni görür görmez ağzımdan dökülen ilk cümle “Çok küçük!” olmuştu. İlk kez o gün dokundum parmaklarına, saçlarına, yanaklarına… Mis kokunu o gün çektim ilk kez içime ve o kokuya âşık oldum.
Sen hayatıma girdiğinden beri ben çok değiştim. Büyüdüğümü sandım önce, yanılmışım oysaki. Senle ben çocukluğuma geri döndüm. Yeniden, en baştan çocuk olmayı öğrendim.

Bir gülüşe, bir bakışa vurulmak neymiş onu öğrendim.

Korkmak neymiş, ama gerçekten korkmak, onu öğrendim. Sana bir şey olması fikri geceleri uykumu kaçırdı, sanırım ölene dek de kaçıracak.

Hiçbir zaman sabırsız ve tahammülsüz bir insan olmamama rağmen sabretmeyi öğrendim, gerçekten sabretmeyi. Beklemeyi öğrendim. Her şeyin doğru ve hayırlı bir zamanı olduğunu, o zamanın gelmesini sabırla beklemeyi öğrendim.

İnatçı ve azimli olmayı da senden öğrendim. Sen o küçücük ellerinle sımsıkı tutunarak bu dünyaya gelmeyi başardığına göre azmederek istediğim her şeyi başarabileceğimi öğrendim.

Güçlü olduğumu öğrendim. Senin için tüm dünyayı tek elimle kaldırıp önüne koyabilecekmişim gibi geliyor.

Sen hayatıma girdiğinden beri bahar her yer. Bir gülüşünle bütün çiçekler açıyor. Bir bakışınla yağmurlar diniyor. Bir sarılışınla iliklerime kadar ısınıyorum. “Anne” deyişin baharın en güzel şarkısı...

Hamileyken, babana âşık olduğum şehrin kıyılarında karalamıştım aşağıdaki satırları.  


"Oğlum;
Bu ilk kez sesini ve kokusunu duyduğun şey deniz. Allah’ın izniyle bu dünyaya geldiğinde biz de sana bir denizin adını vermek istiyoruz... Böyle denizler gibi duru ol, gönlün, vicdanın, ahlakın, başta Allah'a sonra insanlara ve hayata sevgin, saygın denizler gibi engin olsun.

Yüreğin denizler gibi bir tarafından bakıldığında öbür ucu görülecek kadar berrak, köpükleriyle kendi kendini arındıracak kadar temiz, denizin yakamozu yansıttığı gibi içindeki ve üzerine düşen tüm güzellikleri yansıtacak kadar mütevazı, uğruna şiirler şarkılar yazılacak kadar güzel olmayı nasip etsin Rabbim sana oğlum.

Dalgaların gemileri getirdiği gibi günler de bizi sana sağlıkla kavuştursun inşallah, tek duam budur."

İki sene sonra bugün öğrendim ki seni anlatmak çok zormuş! Kelimeler boğazımda düğümleniyor. Kıyamadığım, doyamadığım, dünyalar güzeli oğlum, iyi ki doğdun! İyi ki benimsin! Bu dünyaya bir daha gelsem yine senin annen olmayı isterdim! Seni her şeyden çok seviyorum!

Annen
Nur



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...