2 Şubat 2016 Salı

Kim Bu Mucizenin Annesi 13-14 Haftalar- 2'li Tarama Sonucu

         13.hafta oldukça sakin geçti. Bir önceki hafta yapılan tiroid ultrasonu ve rutin dahiliye kontrolü için dahiliye doktoruma gittim. Aç karına bir tüp kan verdim, tiroid değerlerime bakılması için. Ertesi gün sonuçların hepsi olması gerektiği gibi sorunsuz çıktı. İkili tarama testinin sonucuysa o hafta hala çıkmamıştı. İlk gebeliğim hiçbir sıkıntı olmamıştı. Bu seferde sorunsuz çıkar diye tahmin ediyordum. 

       14.hafta rutin kontrol vardı. Göbeğim yavaştan kendini belli etmeye başladı. Dikkat çekiyorum artık. Bu sebeple önce bir bakış göbeğe sonra bir soru bana : Cinsiyeti belli mi?  Bu ay ki kontrolde gösterir diye içime doğuyordu. Nitekim de öyle oldu ancak başka bir haber gölgeledi bu haberi. 


Ultrasona geçmeden önce ikili tarama testinin sonuçlarını değerlendirdi doktorum. Test yüksek riskli çıkmıştı. Trizomi 13/18 normal değerlerdeydi ama trizomi 21 yüksek riskli çıkmış. 1/250 ve aşağısı değerler yüksek risk sayılırmış. Bizimki 1/95 çıkmış. Tarama testi için kan verdiğimde ense kalınlığı ölçülmüştü ve herhangi bir sorun yok demişti doktor. Ama bu sonuçlar alt üst etti bizi.        

   Trizomi 21, Down Sendromu riski demekmiş. Genetik aktarımla bir ilgisi olmadığı için her gebenin down sendromlu bebek doğurma olasılığı varmış. Bu bilgi testte belirtilen değerin 1 kısmını açıklıyor. Bölme çizgisinden sonraki değer ise kaç kişi ya da kaç doğum arasındaki o bir kişi olduğunuzu gösteriyor. Bu bilgilere göre ben 95 gebe arasındaki down sendromlu bebek taşıyan bir kişi de olabilirim, geri kalan anomalisiz bebek taşıyan 94 kişi arasında da olabilirim. Bu konuda Ege'nin annesi Nur'un yazıları çok açıklayıcı. (Nur'un Trizomi 21 yazısı için tıklayın.)
     Çizginin sağında mı solunda mı olduğunu öğrenmek istiyor insan. O bir kişi miyim, yoksa 94 kişinin içinde miyim? Bunun yolu ise çeşitli yollarla genetik test yaptırmaktan geçiyor. Doktorum amniosentez onerdi. Bir de prena test denilen bir kan testi varmış. Düşünmek ve karar vermek için 10 gün süremiz olduğunu söyledi      Bunlar konuşulduktan sonra ultrasona geçtik. Doktor karnıma ultrason aletini koyar koymaz verdi beklenilen haberi. Artık ben de sünnet annesi adayıyım. Artık ben de kaynana adayıyım. Oğlumuz oluyor 😄 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...