25 Ekim 2013 Cuma

Meme Hücreleri, Fibrodenom Hakkında Doktorumun Anlattıkları


Normal Memeyle Fibrodenomlu Memenin Farkı

Dünkü yazımda bahsettiğim gibi doktorum çok anlatmayı seven biri. Bu benim için süper bir şey. Yıllardır bu fibrodenomlarla uğraşıyorum kimse tam anlamıyla ne olduğunu hiç anlatmadı. İnternette de çok farklı görüşler var. Sanki cerrahlar bu konuda ikiye ayrılmış gibiler.


İçi hücre dolu kist. 

Kimi alınması iyi diyor kimi sakın elletme diyor. Yani her doktorun görüşü farklı. Doktorumun bu konuyla ilgili anlattıklarını sizinle paylaşmak istiyorum. Açıkçası ben kendisine çok güvendim. Böyle bir durumunuz varsa gerçekten iyi bir doktora gözükmek gerekiyor. Doktorun tek dediği şey ihmal kesinlikle yapılmamalı.
Dün bahsetmiştim, doktorda sıramızı beklerken bir kanserli hasta vardı. Doktoruma geldiğinde kadın bir nohut büyüklüğünde bir kisti varmış. Doktorum alınması gerektiğini ve patolojiye gönderilmesi gerektiğini söylemiş. Kadın ameliyat olmaktan korkmuş. Bir sene sonra kanser tüm memesini sarmış. Doktorum acı bir kelimeler sarf etti "Eğer ilk geldiğinde alsaydık. Sadece basit bir cerrahi müdahale olacaktı. Yaşamı uzun olacaktı. Şimdi ise ömrünü uzatmak için çaba harcıyoruz." dedi. Bu kelimeler içimi acıttı.



Doktorum Gösterdiği Meme Hücreleri Şekli

İlk baştaki normal meme. İkincisi Fibrodenomlu hücre.
Üçüncüsü ve sonrasındakiler kanserin oluşmaya başladığı hücreler

Kadınların her biri %13 kanser riski taşıyormuş. Memede bulunan her kitlenin büyük bir önemi varmış.
Kısaca ban fibrodenomu anlattı. Fibrodenom birden çok hücrenin bir araya gelerek oluşturduğu bir kitle. Her bir fibredonem kanser riski taşıyormuş. Büyüme eğilimi gösteriyorsa mutlaka alınması gerekiyormuş. Çünkü fibrodenom birden çok hücreden oluştuğundan içindeki bir hücrenin kanserli olma ihtimali yüksekmiş. Fibrodenomu bulunan her kişinin %7 kanser riski taşıyor. Fibrodenom erkeklerde de olabiliyor. Yani kadınların riski %21 çıkmış oluyor. Bu oran bana oldukça yüksek geldi.


İçi Sıvı Olan Kitle

Tabi memede bulunan her kitle kanser riski taşımıyor yada fibrodenom değil. İçi sıvı dolu kistlerde var. Bunlar herhangi bir sıkıntı yaşatmıyor. Bu kistlere örnek benim süt kanalımda biriken süt gibi. Memenin içinde devamlı bir sıvı akışı bulunuyor. Bu kanallar tıkanıp bu tarz bezeler üretebiliyor. Yani eğer bu tarz kitlemiz varsa bir doktora gözükmeliyiz. En azından içiniz rahatlar.


Fibrodenomlara dönersek eğer bu güne kadar bir çok hurafe duydum bunlarla ilgili. Fibrodenomların tam olarak neden oluştuğu belli değil.Oluşmasındaki en büyük faktör stresmiş. Doktor bunu söyledikten sonra bir düşündüm. Benim ameliyatlar hep strese girdiğim zamanlarda oldu. İlk ameliyatımı teyzemin öldüğü sene olmuştum. Ailem için zor bir süreçti. İkinci ameliyatımı üniversite sınavına 1 ay kala olmuştum. İlk iki ameliyatımın arasındaki süre sadece 6 aydı. 3 ameliyatımı üniversiteyi bitirdiğim sene olmuştum. Sınav dönemlerim oldukça stresli geçiyordu. Bu seferki de hamilelikte oldu. Aslında çok rahat bir hamilelik geçirdim. Eşim ve ailem çok sabırlı davrandılar. Ama galiba ister istemez insan stres yapıyor.

Bir çok kişi yediklerimden olabileceğini söylemişti. Tuzlu, çikolata gibi şeyler tüketmenin etkisi var demişlerdi. Ama doktorum beni böyle bir konuda uyarmadı. Kesinlikle alınmaması gerektiğini, emzirme döneminde kaybolacağını söylüyorlardı. Doktorum tek dediği şey oldu "Hiç bir hücre kaybolmaz. O yüzden fibrodenomların kaybolması söz konusu olamaz" dedi.

Doktorumun adı Cüneyt Tuğrul. Ünvanı genel cerrah ama uzmanlık alanı meme cerrahi. Meme hastanesi var. Yani her şey ile bir meme doktoru. Anlattığı her şey güvenilir ve ispatlıydı. Hemen keselim hemen biçelim demedi. Her soruma büyük bir ciddiyetle cevapladı.
Kendisinin sitesi var. Hakkında oradan da kendisiyle ilgili bilgi alabilirsiniz.

http://www.mememerkezi.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...