1 Ekim 2013 Salı

Kış Geliyor Kızım

Merhaba Kızım, kış geliyor. Yağmurlar, karanlık günler başlıyor. Her gün bir diğerinden soğuk olacak. Kış için sana bir kaç uyarım var.

Yağmurlu günlerde seni arabasıyla ıslatmaya çalışan insanlar var. Şemsiyeni başının üstünde değil bacaklarında tutacaksın çoğu zaman. Otobüsler dolu, taksiler hep seni es geçecek. Durakların içi  tıklım tıklım ve ıslak olacak. Sabah kalıp perdeyi açacaksın ve karanlıksa o gün seni hiç bir şey mutlu edemeyecek. Yağmur seni delirtecek bir gün içinde 3 kere ıslanıp 2 kere kurayacaksın.

Dolabının karşısına geçip hem kısa kollu hemde uzun kollu giymek isteyeceksin. Çoğu zaman yanlış karar verip ya terleyeceksin ya üşüyeceksin. İkisinin sonunda hasta olup theraflu, adaçayı ile arkadaş olacaksın. Burnun kıpkırmızı olacak, dudakların kuruyacak.

Her yerde şemsiyeni unutacaksın. Farkettiğinde yağmur yağıyor olacak ve o cani şemsiyeciler şemsiye fiyatlarını iki katına çıkartmışlar ellerini avuşturarak seni bekliyorlar. Küfrede küfrede mecburen o dandik şemsiyeyi alacaksın.
Öyle günlerde olacak ki yağmur yağsada şemsiyenin altında bir tek biz olsak diyeceksin. Aşık oldun mu kış gibisi yoktur.. Battaniyenin altında sımsıkı sarılacak biri varsa kışlar en güzel mevsimdir.

Birde kışın yağan kar var. Bir çok damla yağmurun birleşmesi. İzmir'de pek tanışmıyoruz kendisiyle. Bir kere gördüm o günde zaten her iş yeri tatil oldu. İki damla karla küçüçük kardan adamlar yaptık. Ben pek sevmiyorum karı. Benim için bir kaç yıl öncesine kadar yerden biten birşey gibiydi. Yağdığını 20 yaşında gördüm ilk defa. Belki sen sevdirirsin bana karı.

 İnsanlar böyle koştururken biz seninle kocaman penceremizin önünde içeceklerimizi yudumlayacağız. Benim son 7 senedir kurduğum hayal. Her yağmur yağdığında sokaklardayım. Küçücük şemsiyenin altında saklanmaya çalışırdım. Evraklar, şemsiyeden büyük bir çanta ve kendimi taşırdım. Hiç durmadan otobüse iner biner, müşteri kovalardım.Şimdi bu kış o koca çantaları taşıyan topuklu kadınları izleyeceğiz penceremizden. Sen sütünü, bende kahvemi yudumluyacağım. Bazen isyan edip o sokaklardaki halimi özleyeceğim şimdiden itiraf edeyim. Ama bir anda yatışıp iyi ki doğduğuna sevineceğim. Evde olmamı sağladığın için teşekkür edeceğim.

Kızım, bu kış bitecek yerinde sıcacık bir yaz gelecek. İncecik kıyafetler giyeceğimiz, insanların güldüğü günleri yaşayacağız. Yaşadığım kış günlerinden sonraki yazımsın sen benim. Sıcacık mutlu bir yaz. Ve senin sıcaklığın kısa yazlardaki gibi hiç bitmeyecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...