20 Ekim 2015 Salı

Hilal'in Mucizesi: 10. haftası - Merhaba Çilek

Merhaba Çilek Bebek!


Beraberliğimizin 10. Haftasındayız. Bu hafta organlarının tamamının şekillendiğini söylüyor uzmanlar. Artık embriyo da değilsin üstelik. Gelişimin o kadar hızlı ki ben okumalara araştırmalara yetişemiyorum. Okuduklarım beni adeta hayrete düşürüyor. 10 haftada bu kadar büyük gelişim göstermen akılla izah edilebilir değil.


Düşünsene bütün organların yerli yerinde. Böbreklerin mesela artık kanı süzüp idrar üretiyormuş. Miden yakında yutacağın amniyon sıvısını sindirebilmek için sıvı salgılamaya başlamış. Nefes alıp verme hareketlerini bile yapmaya başlamışsın, bunu elbete hava ile değil  amniyon suyu yutarak yaptığın için, ilk defa idrar yapmaya başlayacakmışsın.

Gerçekten ilginç değil mi? Henüz çilek kadar olduğuna kim inanır ki?

El ve ayak parmakların oluşmuş, tırnakların bile gelişmeye başlamış. (Şöyle annenin tırnakları gibi güzel uzun tırnakların olsun emi kuzum?) Henüz bu kadar erken haftada bile eline dokunan bir cismi tutma refleksini edinmeye başlamışsın.
Bu hafta ile beraber artık boynun daha belirgin hale gelecek ve yüz şeklin oluşmaya başlayacak. Dudakların şekillenmiş. Bu da demek oluyor ki önümüzde ki haftalarda ultrasonda daha güzel hallerini görmeye başlayacağız.
Artık seni kucağıma alacağım o günün minyatür halini almaya başladın. Anahtarlık maskotlar kadarsın yani. Allah'ım hem komiksin hem benimsin.
Tabi doktorların bir çoğu bebeklerin haftalık gelişimi ile ilgili böyle detaylar vermiyor. Benim doktorum da bu hafta ki kontorlümüz de sağlıklı olduğunu, gelişimin hafta ile uyumlu olduğunu ve artık düşük riskimin az olduğunu söyledi. Diğer detaylar için biraz google amca ile haşır neşir olmam gerekti. 

Hamileliğin bu kısmını çok eğlenceli buluyorum hep.Göremediği bir mucizenin geçirdiği gelişimi okurken ayrı bir keyif alıyor insan. Doktorum soruyor bulantın çok mu diye; içimde böyle inanılmaz gelişmeler olurken midem bulanabilir mi? Tabi ki hayır ...


Karnım yakında hızla büyüyecek. Ama şimdiden farklılıklarda yok değil. Pantalonlarımın kapanmadığı ve etekleri daha çok sevdiğim doğrudur.


Masal gibi geçen bir haftan benim için de ilk haftalara göre daha rahattı miniğim. Beslenme konusunda ki özen mi biraz daha arttırsam beraber geçirdiğimiz bu en samimi günlerin benim içime daha da sineceğine eminim. Burada ki kastım aslında yumurta ve süt. Henüz kendileri ile olan ilişkimiz pek rayına oturmadı. Bunu hızla çözeceğim bu günlerde.


Kendine iyi bak minik .

Burada seni heyecanla bekleyen bir kalabalık var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...