2 Ekim 2015 Cuma

Süt Anne Hikayeleri : Prematüre Anne Evrim Çakıcı'nın Süt Anne Tecrübesi


Bir Süt Anne hikayesi

Sevgili Açelya süt annelik tecrübelerini yazmamı istedi. Bende  içimden geldiğince anlatmaya çalıştım.. İlk defa yazıyorum bu deneyimimi..

İtiraf etmeliyim ki; Annelik serüvenimi hayal ederken, hiç ‘’ Süt Anne ‘’ kavramı ile tanışacağımı düşünmemiştim.
Zaten benim Annelik serüvenimde yaşadıklarım hayal ettiklerimle hiç aynı olmadı.. En azından ilk 4 yıl için böyle olduğunu söyleyebiliriz. Kader hepimize farklı roller biçiyor çoğu zaman.



İkizlerim Duru ve Kaan’ın 5,5 yıl önce 28. haftada aniden doğması ile başladı her şey… Ani gelen bir doğum! Hastaneye ulaştığımda artık çok geçti. Bebeklerim için ciğer geliştirici iğne yapılacak kadar bile vakit yoktu.. Sezaryen ile doğum yaptım.. Doğumdan sonraki ruh halimin ne kadar acı olduğunu kelimelerle tarif edebilmem mümkün değil..

Kendime geldikten sonra, yeni doğan yoğun bakıma ilk gidiş, ilk karşılaşma vb. derken beklenen an geldi.. Süt Sağma !  

Bebeklerim yanımda değildi. Yeni doğan yoğun bakımda makinelere, kablolara bağlıydılar. Kucağıma almam imkansızdı. Üstelik ani ve bu kadar erken doğum olduğu için doktorumuz hiçbir umut vermiyordu.. ‘’ Yaşayamazlar, yaşasalar da, yürüyemezler, göremezler vb. ‘’

Tüm bu olumsuz ve moralsiz şartlar altında sütümü bir demir yığınına sağmam isteniyordu. Söylenenleri yaptım... Süt olsun diye ne verdilerse yedim, içtim.. Haaa birde tüm bu şartlar altında ‘’ Sakın ağlama, sütün kaçar  ‘’ dediler. Ağlamadım, içime attım. Ama her seferinde gelen süt 5 cc. Ne kadar çok beslenmeme dikkat etsem de sütüm artmadı.

İşte bu şekilde tanıştım ‘’ Süt Anne ‘’ kavramı ile.. Önce ben Süt Anne oldum.. Aynı gün doğum yaptığım komşumun bebeğini emzirmeye başladım sütüm artsın diye. Komşum da benim bebeklerime süt sağıyordu.10 gün kadar devam edebildim emzirmeye. Açık konuşmak gerekirse benim bulunduğum şartlarda başka bir bebeği emzirmek hiç kolay değildi. Bazen aklıma geldikçe hayret ettiğim oluyor. Sizin bebekleriniz kuvözde yaşam mücadelesi verirken, onları henüz hiç emzirememişken; onlar için bile olsa çok güçtü!! Ama sütüm artsın diye her çözüme başvuruyorduk..Yine de yeteri kadar gelmedi sütüm..

Tabii benim bebeklerim ikiz olduğu için daha çok süte ihtiyaç vardı… Benden birkaç ay önce doğum yapmış başka bir komşum da Duru ve Kaan için süt sağıp biriktirdi. Her gün düzenli olarak sütleri hastaneye ulaştırdık.

Süt Annelerimizden biri bize süt vermeyi kabul ettiğinde sol göğsünden aslında hiç süt gelmiyormuş. Benim ikizlerimin yaşam savaşı verdiklerini duyduğu için kabul etmiş. Ben kapısına ilk gittiğimde; ‘’ Gerekirse kendi bebeğine mama vereceğini ama benim bebeklerime mutlaka her gün süt sağacağını ‘’ söylemişti..Sonradan bana anlattığına göre Duru ve Kaan’a süt sağmaya başladıktan sonra sütleri dolup taşmış, öyle ki evinde ki çiçekler bile nasiplenmiş, fazla olanı onlara da dökmüş..Teslimiyet, tevekkül, güzel ruh, olumlu düşünce, güzel düşünce, paylaşmanın zenginliği ..Artık siz adına ne derseniz bu kısa hikayenin..

Bu tecrübeyi yaşayana kadar Süt Anneliği duyduğumda sadece masallarda olur zannederdim. Eski zamanlarda vardı sanki Süt Annelik.. Daha önce çevremde hiç böyle bir şeye şahit olmamıştım ve yine yaşayarak öğrenmiştim.

İnançlarım doğrultusunda da araştırdım Süt Anneliği..Açık söylemek gerekirse başıma gelene kadar detaylarını bilemiyordum.
Şunu anladım ki; Süt Annelik gerekebiliyor.. Allah zaten böyle bir şeyi kurallarına bağlayıp izin vermişse demek ki gerekli. Annesi her hangi bir sebeple emziremeyen veya sütü gelmeyen bebekler için uygun ortamlarda Süt Anneler devreye girebilir. Tabii çok ince ve hassas bir konu kesinlikle. Dini kitaplarda da bazı temel şartlara oturtulmuş . Herkes kendi  inançları  doğrultusunda hareket edebilir..

Paylaşmak ve yardımlaşmak  güzel şey..Anne olmak bazen başka bebeklere de Annelik yapabilmektir ..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...