28 Aralık 2015 Pazartesi

Kim Bu Mucizenin Annesi 9. Hafta

   


7.hafta keseyi görüp kalp atışını duymak için doktora gittiğimizde doktor tahlillerimi de kontrol etti. Gebelik başlangıcında yapılan tüm tahlilleri yaptırmıştım ikinci gebelik testini yaptırırken.

Ben kendimi bildim bileli kan tahlillerimde kan değerlerim düşüktür, tiroid seviyem değerlerin az üstünde çıkar, şekerim hep yüksektir. Hepsi de genetik mirasın eserleri. Kan seviyem talasemi taşıyıcılığından yükselmez. Doktor, kanın az dediğine talasemi taşıyıcısıyım deyince sebep ikna edici gelir ve susar. Şekerim de babanne - dede mirası her iki taraftan hem annem hem babam. Tiroid seviyemin yüksek çıktığını fark ettiğimiz ilk zamanlar doktor endişe edilecek bir durum yok demişti. Ben de hiç üstelememiştim.

İlk gebeliğimde de bu değerlere bakıldı. Gerekli önlemler alındı ama tiroidle ilgili bir şey yapılmamıştı. Tahlilleri gören doktor bir dâhiliye uzmanına bu sonuçları göstermem gerektiğini söyledi. Muayene bitiminde hemen randevu aldım kendi doktorumdan.
        
Kendi dahiliye doktorum çok yoğun olduğu için 2 hafta sonrasına anca randevu verebildi. Sonuçlarımı görünce hemen ilaca başlamamız gerektiğini söyledi. İlk gebeliğimde bununla ilgili önlem alınmadığını, bunun benim bebeğime zararı olmuş mudur diye endişelendiğimden bahsettim. Bunun bir sıkıntı oluşturmadığını, rahat olmam gerektiğini söyledi. Tiroidim seviyemi dengeleyecek bir hap verdi ve doğuma kadar her ay kontrole gelmem gerektiğini ekledi. Muayenenin ertesi sabahı başladım bir başka serüvene.

Şeker gibi bir insan olduğumdan dizginleri baştan sıkı tutmak istedim kilo konusunda. Dahiliye doktoruma gittiğim hafta diyetisyene de gittim. Tahlillerime bakan diyetisyen aynı şeyleri söyleyen 3.kişi oldu bana. Benim durumuma göre, tahlil sonuçlarıma göre bir beslenme çizelgesi verdi. İlk trimester sonunda görüşmek için anlaştık. Görüşmemiz sırasında doktor öyle güzel bir şey söyledi ki aydınlandım resmen: “Gebelikler hayatın fragmanı gibidir. İleri ki yaşlarda hangi hastalıkla uğraşacaksan gebelik sırasında onlar sinyal verir. “

 Test edildi, onaylandı. Geleceğin tiroid ve şeker hastası ben…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...