28 Mart 2016 Pazartesi

Kim Bu Mucizenin Haftası 22. Hafta

        22.hafta anomali taraması da denilen ikinci düzey ayrıntılı ultrason haftasıymış. Doktorum hastane dışında özel bir görüntüleme merkezine yönlendirdi bizi. Aradım, bilgi aldım, ama maddi olarak fazla geldi. Alternatifleri araştırdık. Çok fazla vaktimiz de yoktu. Çünkü bu inceleme 21-22. haftalarda yapılıyormuş. Aldığımız bir tavsiye üzerine devlet hastanesinden randevu aldık.

   Hafta başında salı günüydü. Randevu saatimizde gittik. Malum devlet hastanesi prosedürleri eşim giremeyeceği için beni bırakıp gitti. Bir süre sonra sıram geldi, girdim, hazırlandım, uzandım. Doktor başladı incelemeye. Şu değer böyle dedi doktor, yardımcısı hemen rapora yazdı. Bu değer söyle dedi doktor, yardımcısı hemen rapora yazdı. Tekerleme gibi değişik değişik kavramlar...

 Aralarından bir nazal kemiği anladım ve bir ohh çektim: Yaşasın! Tuna kuzusunun burun kemiği var. Sonuçlar temiz çıktı, şükür atlattık buhranlı zamanları desem bazı anlarda hoopp hepsi geri geliyor.

           İnceleme bitti, ben toparlanırken doktor da raporu bitirdi. Raporu teslim ederken durum hakkında bilgi verdi bana. Erkek bebeklerde sıklıkla gözlenen böbreklerle ilgili bir durum varmış. Tuna'nın da böbreklerle ilgili bir değeri fizyolojik üst sınırda çıkmış. Bunun sorun oluşturmadığını da söyledi. Bir durum daha varmış ki Tuna'nın kalbinde bir şey görmüş. "Fetal eko yaptırmanızı tavsiye ediyorum." dedi. Bennu doğduktan sonra ilk 6 ay ve ilk yaşından sonra olmak üzere iki kere kardiolojik muayene olmuştu. Bu durumdan bahsedince ihmal etmemiz gerektiğini vurguladı.

            Eve gider gitmez biraz araştırma yaptım: Fetal eko nedir, kimlere fetal eko yapılır, kimler fetal eko yapabilir?

             Fetal eko denilen şey bebeğin yani fetusun kalbinin anne karnında etraflıca incelenmesiymiş. Fetal eko istenmesi gereken birçok durum varmış. Açıkçası hepsini buradan aktaracak kadar hatırlamıyorum. Sebepler arasından beni ilgilendiren şeker vardi. Bennu'ya hamileyken gestasyonel şeker ( gebelik şekeri ) tanısı konmuştu bana. Bennu'nun doğum sonrası kalp kontrolleri bu sebepleydi. Çünkü gebenin şekeri gebeyi etkilemese bile bebeyi olumsuz yönde etkiliyor. Fetal ekoyu perinatologlar ( riskli gebelik uzmanları ) ya da pediatrik kardiologlar ( çocuk kalp uzmanları ) yapabilirmiş. Bu bilgiyi edinince amniosentezi yaptırdığımız perinatoloji servisine gitmeye karar verdik.

               Vakit kaybetmeden hafta bitmeden aldık randevumuzu gittik. Poliklinikte iki tane perinatolog vardı. Derdimi anlattım, araya amniosentez hikayemi de ekledim. Önce ultrasonda her ikisi de inceledi. Bir sorun olmadığını söyledi. Sonrasında 16.haftada işlem sırasında kaydedilen verileri kontrol ettiler. Meğersem o zaman fetal eko yapılmış ve sorunsuz olduğu rapor edilmiş.

               Bu macerayı da sorunsuz atlatmış olduk çok şükür. Haftaya rutin kontroller var. Bakalım neler bekliyor bizi 😊



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...