18 Mayıs 2016 Çarşamba

Kim Bu Mucizenin Annesi 28 Hafta


   Bu haftaya kadın doğum rutin kontrolü ile başladık. Her şey yolunda çok şükür. Tuna Beyciğim az önden yol almakta. Bennu bu haftalarda böyle değildi. Ona ne olduysa son haftalarda olmuştu. Tuna'ya ufak tefek kıyafetler almaya başladım. 0-3 ay bedenli kıyafetlerden almasam mı diye düşünmeye başladım açıkçası.


    28.hafta aynı zamanda "Anti-D" denilen iğnenin de yapıldığı hafta. Nedir " Anti-D " ? Anne-baba arasında " Kan Uyuşmazlığı"  da denilen " RH Uyumsuzluğu " durumunda bebeği korumak amaçlı yapılan iğnedir. Benim kan grubum A RH (-), eşimin kan grubu ise AB RH (+). Annenin negatif, babanın pozitif olduğu durumlarda bu durumun varlığı kabul edilir. Bu durum bebeğin anne vücudu tarafından tehlike kabul edilip savaş açılması ve bebeğin ölümüyle sonuçlanabilecek bir durumla karşı karşıya kalınmasını ortaya çıkarmaktadır. Anne karnında bebek olumu deyince olay vahim bir hal alıyor. Aslında bu durum bebek pozitif kan grubuna sahip olursa gerçekleşme ihtimaline sahip. Bebeğin kan grubu anne karnında tespit edilemediğinden durum öyleymiş gibi kabul edilip bu iğne bu durumda olan her gebeye yapılmaktadır. İlk gebeliklerde tehlike çok fazla olmazmış. Çünkü vücut fark edemezmiş. Ama ikinci ve diğer gebeliklerde vücut daha fazla tepki verebilirmiş. Anca uyanıyor sanırım vücut, n'oluyoz yahu diyor.

         Bennu'ya hamileyken 28.hafta iğnem yapıldı. O zaman ki doktorum beni devlet hastanesinde çalışan bir arkadaşına yönlendirdi ve hastanede iğnem yapıldı. Prosedür gereği bir gece için yatış yapıldı. 2 gün okula gitmemiştim. Bu sefer de böyle olur diye düşündüm. Yalnız fark vardı. Bu sefer özel hastaneye gidiyordum. Doktorum resmi reçete yazabiliyordu. Mor reçeteye yazdı iğnemi. Kan ilaçları mor reçete ile satılıyormuş. Ben yine hastaneye gittim ne olur ne olmaz. Yine 2 gün rapor alır, dinlenirim biraz belki diye. Gittiğim doktor : " Ben uygun görmezsem onay vermem iğneye. " dedi. " İndirekt Combs " denilen bir kan tahlili sonucunda belirleniyor ihtiyaç. Tahlil dedi, bildiğim bir şeylerden bahsetti. Israr etmedim ama işe yetişemeyeceğim için bir günlük rapor istedim. Yazdı sağ olsun zira ona bile zorluk çıkarabilirdi.

           Eşimle birlikte gittik hastaneye çünkü yatış yapıldığında onun da imzası gerekiyor. Kendi doktorumuzun dediğini yaparak reçetemizi devreye sokmaya karar verdik. Doktorum reçeteyi yazarken Behçet Uz Çocuk Hast. orada satıldığı söylemişti. Gittik, gördüğümüz ilk eczaneye girdik. Ama eczanede satılmıyormuş. Mor reçete olduğu için " İzmir Eczacılar Odası" nın satış yaptığı bir yer varmış hastane içinde oradan alınıyormuş. Hastanenin içinde, bahçenin bir köşesinde bir yer. Bennu dolayısıyla hastaneye birkaç defa gittik ama hiç böyle bir yer gözümüze çarpmamıştı. Reçetemizi verdik, işlemler yapıldı. Araya öğle tatili girdi. Tatilden sonra ilacı aldık. 3 lira verdik sadece ki reçetesiz alındığında 3 sene evvel 95 lira civarı vermiştik.

            Bu iğne doğumdan sonra da yapılabiliyor bir doz. Bebek anneyle aynı kandaysa yapılmaya gerek duyulmuyor. Bennuşka B RH (-) kan grubunda olduğu için ona yapmadılar. Bakalım Tuna Beyciğimde ne olacak?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...