16 Eylül 2013 Pazartesi

Anne Olunca .... Asla Yapmayacağım.(Part 1)

Anne olunca .... asla yapmayacağım. Hamileyken bu kelimeyi çok kullanıyordum. Tükürdüğünü yalamak diye deyim var ya  işte buna denir diyorum içimden. Hemen hemen her dediğimi yuttum. Çok çaktırmıyorum şimdi. Belki dediğim insanlar arkamdan laf ediyordur ama bana nee. Bilmiyordum yaşamamıştım ondan öyle diyordum. Dediğimi ilk yuttuğum durum.

 Annem beni sallayarak büyütmüş. Ananem bayılırdı ayakta sallamaya. Koca kız olmuştum "Gel yat ayaklarıma sallayım seni" derdi. Fena sallamışlar ki şuanda bile uykum geldi mi sallanmaya başlıyorum.



O yüzden diyordum ki ;"Anne olunca ayakta asla sallamayacağım" Ben bu kelimeyi nasıl söylemişim aklım almıyor. Ayakta sallamak en kurtarıcı şeymişte ben salakmışım :D. Sırt ağrılarımdan kurtuldum bu sayede. Sırt ağrılarının tek çaresi ayakta sallamakmış.

Sallama hikayemiz böyle başladı.. Ecem'in hayattaki 15. gününde sabahladık. Öyle böyle değil. Nasıl ağlıyor? Canı yanıyor çok belli. Gece 1 de bir başladı. Sabah 6 oldu. Hala ağlıyor. İçini çekiyor. Bacaklarını karnına çekiyor. Gazı var. Karnına, topuklarına acı elma yağı sürüyoruz nafile. En sonunda annem dayanamadı. Kızı aldı ayağına sallamaya başladı. Ben yorgunluktan bir şey diyemedim. Bizim kız ayakta sallanırken bir iki gazını çıkardı. Kakasını yaptı. Ve sonunda sızdı. Ev birden sessizleşti. Eşimle bana kal geldi. Ben hemen "Anne bu ilk ve son oldu ayakta sallamak" dedim. Annem tabi he he dermiş gibi baktı yüzüme.

O gün birde doktorumuza gideceğiz. Ben tabi bilendim ya anneme gerçekleri görmeme rağmen. Hemen ispiyonlamam lazım annemi. Doktora " Dün akşam sabahladık. Hiç uyumadı. Çok gazı vardı. Annem ayakta salladı. Uyudu. Ayakta sallamak iyi bir şey değil dimi" dedim. Doktorumuz döndü "Sen nasıl büyümüşsün. Annen seni ayakta sallayarak büyütmüş. Annenin seni büyüttüğü gibi büyüt. Onlar iyi bilirler" dedi. Ben birşey diyemedim " hehe heheh tabi" dedim kaldım.Annem ne mutlu ne mutlu.

Annem kızı büyütürken bana karışmamaya çok kararlı. "Nasıl istiyorsan öyle büyüt" diyor. Herhalde onun lafına geleceğimi biliyor.

Uzmanlar ne diyor bilmiyorum. Daha ne kadar daha ayakta sallarım uyuması için onuda bilmiyorum. Ama kucakta sallayarak uyutmaktansa daha çabuk uyutma yöntemi ayakta sallamak daha iyi derim. Denedim gördüm.

Anne olmak söylediğim büyük lafları yutmakmış. Böyle söylediğim çok kelime var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...