19 Aralık 2014 Cuma

Lal'in Süt Alerjisi: Ekmek Tarifi

2 yaş dediğin ...Cümlenin devamını getiremedim zira düşünecek, üstüne birde ifade edecek akıl kalmadı. Her şey için ben yaparım, sen çekil diyen küçük bir insan var evde. Ben giyerim, içerim, açarım, kaparım hatta okurum diyor velet.
Bu çılgın özgüveni hoşuma gitmekle birlikte hayat artık daha bir yorucu benim için. Asıl mesele zaten bunlarda değil. İşin açıkçası böyle davranmasını destekliyorum bile biraz ama yemek vakti bir korku filmi fragmanı artık benim için. Fragman diyorum çünkü asla sonuca ulaşamadığımız kısa süreli bir inatlaşma süreci. Düşünün ki asıl filmi bile göremiyoruz.

Eskiden pek yemek seçmezdi. Burun kıvırdığı bir şeyler olursa da al kendin ye, hiç karışmayacağız falan dedik mi hemen yumulurdu tabağa. Şimdi hiçbir taktik sökmüyor. Canı isterse yiyor istemezse asla yemiyor. Sebzeleri sokmadığım şekil kalmadı bu arada. Bir kez yediğini ikinci yapışımda yemediği için de her öğün ayrı bir sürpriz parti havasında. Hal böyle olunca eski günleri yad etmek işten bile olmuyor.

Ek gıdaya ilk geçtiğimiz dönemlerde çok endişeliydim. Bütün annelerin yaşadığı acaba yer mi, yemez mi endişesinin yanında benim birde ne yedireceğim gibi endişelerim vardı.Sebze, meyve püresi aşamalarını geçtikten sonra sıra kahvaltıya geldi çattı. Doktorumuzun önerisi , piyasada sütsüz olarak satılan bebek ekmeklerinden almamızdı. Bu ekmekle şu ilk kahvaltı klasiği olan, bulamaç kahvaltıyı hazırlayacaktık. Aldık almasına ama ben alışkanlıkla arkasını okumaya başladım ve 12. katkı maddesinden sonra okumayı bıraktım. Bile bile bu ekmeği veremeyeceğime göre iş başa düşmüştü. O gün bu gündür ekmeği kendim yapıyorum. Şimdilerde ekmek makinesi aldık. Biraz biraz aksattığımız falanda oluyor son zamanlarda ama genel olarak Lal'e katkı maddesiz bir hayat sunmaya çalışıyoruz.

Ekmeğin tarifi gayet basit. 2-3 saat mayalanması yeterli. Ama isterseniz akşam yatarken mayalayıp, sabah sıcak sıcak pişirip yedirebilirsiniz kuzunuza. Ben piştikten sonra dilimleyip buzluğa kaldırıyordum. Her sabah bir dilim çıkartıp 10 dk. beklemeniz yeterli oluyor. İçine yumurta, ceviz, pekmez ve keçiboynuzu tozu karıştırıp yediriyordum Lal'e. Siz kendi karışımınızı alerjinize göre belirlersiniz elbet. Alerjiniz yoksa zaten çeşit artarda artar.

Gelelim tarife,

1,5 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı beyaz un
1 paket kuru maya
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı zeytinyağı(alerjisi olmayan bebekler için tereyağı kullanabilirsiniz)
1 yumurtanın sarısı

Kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz. Elinize yapışmadığı anda işlem tamamdır. Mayalandıktan sonra yağladığınız kalıpta da bir 45 dk. bekletin derim. Böylece daha çok kabarıyor. Her fırının ısı ayarı farklı ama ben 200 derecede 30 dk. içinde  pişirebiliyordum. Artık onu ayarlamak size kalmış.

Hala mızmızlanmadan bir şeyler yedirebiliyorsanız tadını çıkarın ve tabii olabildiğince sağlıklı besleyin. Sonra ipleri ele geçiriyor bu küçük insanlar.


Not:Maya da alerjenler listesindedir. Doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...