5 Aralık 2014 Cuma

Lal'in Süt Alerjisi: Mama Yok, Meme Var


Lal 2 yaşını geçen hafta itibariyle doldurdu. 2,5 aylıkken başladığımız alerji maceramız ise hala devam ediyor. Elbette bu süre zarfında çok yol katettik. Örneğin artık günde 100-200 mg. yoğurt,kibrit kutusu kadar peynir yiyebiliyor. Şimdi süt ve başka alerjen besinleri deneyeceğiz sırayla.


Alerji ile ilk tanışmamızda Lal çok küçük olduğu için diyeti benim yapmam gerekmişti. Burada esas katı diyet uygulamak. Amaç vücudun süt proteine verdiği tepkiyi unutturmak çünkü. Bazı arkadaşlardan sık sık, keçi sütü kullanmamız ile ilgili tavsiyelerde aldık bu dönemde. Fakat doktorumuzdan keçi sütü de veto yedi. Bunun sebebini başka bir yazıda daha ayrıntılı paylaşmayı planlıyorum tabii ama şunu da belirteyim alerjide genel geçer bir doğru yok.Yine de bu gibi bir durumda tavsiyeleri boş verip doktorunuza danışmadan keçi sütü, badem sütü vs. gibi şeylere girişmeyin derim.

Biz Lal ile ilk 6 ayı sadece anne sütü ile tamamladık. Ben diyetime sıkı sıkıya bağlı kaldığım için bu dönemde sorun yaşamadık. Genelde diyet yapan annelerin sütünün azaldığı söylenmişti. Şansım vardı ki sütüm azalmadı. Elbette sadece su ile süt arttırabildiğimiz gerçeği düşünülürse biraz psikolojik gibi geliyor bana bu süt kesilmeleri. Çünkü diyete başladığım ilk günden itibaren, rahatlıkla bir annenin sütünün kesilmesine yetecek kadar "sütün kesilebilir" cümlesi duymuştum. 

Asıl macera ise ek gıda döneminde başladı.Öncelikle burnumuza mamayı dayadılar tabii ki. Bu tip durumlar için özel mamalar var. Kiminle konuşsam mamanın tadı berbat diyor.Yedirmek için kırk çeşit yöntem deniyor insanlar. Mama vermek zorundayım diye üzülürken birde yok vanilya şurubu karıştır, yok şunu da katıver dediler de aklım başıma geldi.

Mama yok dedim, meme var. Mis gibi taze anne sütü. Bu çocuğun gelişimi normal mi? Normal. Normalse mamaya ne gerek var? Çok şükür doktorlarımızda kafa dengiydi ve kabul ettiler. Aklın yolu bir. Zaten kalsiyum sadece sütte bulunmuyor. Sebzelerden, tahıllardan rahatlıkla alacaktır kalsiyumu. Asıl kaynak zaten anne sütü.

Biz Lalikoyla iki yılı mamasız , memeyle tamamladık. Hala devam memeye. 2,5 yaşına kadar emzirebilirim diye düşünüyorum ama belli de olmaz. Artık yavaştan meme ile vedalaşma zamanı geliyor gelmesine de şu "Aaa hala emiyor muuu?"cular olmasa vedalaşmak daha kolay olacak. Sırf sinirimden 5 yaşına kadar emziresim geliyor. Şaka şaka, ama 2,5 olacak gibi sanki.


Emziren anneye neden yapılır bu işkence onu bilmiyorum. Denmiyor mu zaten 2 yaşına kadar emzir diye. Ne sebepten acaba anormal birşey yapıyormuşsun izlenimi yaratmaları? Ama zaten emzirsen dert emzirmesen dert.Emziremediğin içinde çeşitli şekillerde taciz edilebilirsin. En iyisi güzel anne fizyolojik bir sorunun yoksa zorla biraz kendini, pes etme emzirmeye çalış. Bak ne dertlerin dermanı sütün.

Elif Avcı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...