23 Ocak 2015 Cuma

Lal'in Süt Alerjisi : Memeden Kesmeme Kararı

Gecikmiş 2 yaş kontrollerimize bu hafta başladık. Pek çok sebeple ha bugün ha yarın derken aradan tam 2 ay geçti. Bizde rutin muayeneden önce alerji kontrolümüzü yaptıralım dedik ve Nevin hocanın kapısını çaldık. Lal'in alerjisiyle ilgili ilk andan beri Prof.Dr. Nevin Uzuner'e danıştık, iyi ki de öyle yaptık. Ben hep pozitif enerjiyle çıktım yanından. 


Gelelim son duruma. Lal'in yediği yoğurt ve peynir miktarını arttırmıştık. Bu arada artan pişik ve dermatiti buna bağlamıştım, haklıymışım. Ama devam dedik, bu tür şeyleri yavaş yavaş tolere edecekmiş. Şimdi sırada süt denemesi var.Yoğurdun aksine evde deneme yapacağız. Lal'in besin duyarlılığı Tip-4 olduğu için bütün günü hastanede geçirmeye gerek yokmuş. Ama elbette çok dikkatli olacağız. Tip-4 aşırı duyarlılık , geç reaksiyon gösteriyor. Gerçekten de ilk yoğurt denemesinde 4. gün, ikincisinde ise 20. gün tepki vermişti. Tabii ki çok korkuyorum, çok tedirginim ama umutluyum da. 

Ve en merak edilen konu emzirme. Kesmeli miyim yoksa devam mı sorusunun cevabı netti. Bahara kadar devam ediyoruz. Şu kışı, hastalık mevsimini atlatalım cevabını alınca nasıl rahatladım anlatamam. Nevin hoca bu kadar dayandın biraz daha dayan deyince çok şaşırdım. Ben zaten emzirmeye devam etmek istiyorum ama malum mahalle baskısı dedim. Cevap yine netti,"Boş ver onları". Boş verdik gitti. 

Tam bunun üstüne sosyal medya üstünden takip ettiğim bir grupta bu yazı ile karşılaştım.


Mutlaka okunmalı ama okumaya üşenenler için kısa bir özet geçelim.

1-Uzun süre emen çocuklar daha az hastalanır.Hastalansa dahi daha hafif atlatır. Sadece emzirme süresince değil ileride çıkabilecek rahatsızlıklara karşı da korunurlar.

2-Uzun süreli emzirmek anneyi de koruyor. Üstelik hem ruhen hem fiziken.

3-Dünya sağlığını şekillendiren tüm tıp otorite kurumları ilk altı ay sadece anne sütü konusunda hem fikir. Fakat ne süre ile emzirilmeli konusunda verilen cevaplar farklılık gösteriyor.

Dünya Sağlık Örgütü:2 yaş ve sonrasında sürdürülmelidir.
Amerikan Pediatri Akademisi:1 yaşına kadar emzirilmeli,sonrası anne ve bebek kararına bırakılmalı
Amerikan Jinekoloji Akademisi:Sürdürülebildiği kadar sürdürülmelidir.

Gördüğünüz gibi 6. ayda kesin diyen yok.

4-Anne sütünün emzirmenin ilerleyen dönemlerinde yetersiz kalacağı bilimsel dayanağı olmayan bir mit. Nedenleri yazıda ayrıntılı bir şekilde anlatılmış.

5-Emzirmenin ileriki aylarda bir ilişki şekli olduğundan bahsediyor. Bu ilişki kuvvetli taraf tarafından kesilir, diğer tarafın fikri sorulmazsa sorunların kaçınılmaz olduğuna değinmiş. Bu ilişki nasıl kesilmeli ile ilgili güzel bir bölüm var yazının sonunda.

Kısaca özet bu. Lal 26 aylık ve hala emiyor. Birkaç ay daha da emecek. Gördüm ki tıp otoriteleride bu işe benden çok farklı yaklaşmıyor. Rahatladım sanki biraz. Birde şu süt denemesi iyi geçse, değmeyin keyfime.


 Elif Avcı





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...