12 Ocak 2015 Pazartesi

Mucize'nin Günlüğü : 11+2 - Hamilelikte Uçuk

Geçen haftayı düşündükçe içime sıkıntı basıyor. O ne soğuktu öyle? Bu soğuklarda bir de soğuk kalpli insanların katliamlarını yaşadık. Evlerimize tıkılıp televizyonlarda film izlermiş gibi izledik.



Bahsetmeyeceğim bu konulardan. Bugün Mucize'in ve annesinin günü yani benim. Geçen hafta Ecem ve ben ev hapsindeydik tek kelimeyle. Bari kar yağsaydı da bu soğuğu boşu boşuna çekmeseydik. Biraz Ecem karla oynasaydı bir iki kardan adam pozunu çekseydim. Kuru kuru anlamsız bir soğuktu. Burnumuzu dışarı çıkarmadık. Çocuk sıkıntıdan patlayacaktı. Kendimizi yemeğe verdik. Aslında bir nevi iyi oldu. Ceviz, kayısı ve kuru üzümü ihmal ediyordum. Bu hafta sayesinde Ecem'de edindiğim alışkanlığıma geri döndüm. İki hamileliliğim arasında çok yok ama bazı alışkanlıklarımı kaybetmişim.

Birde benim için çok uçuklu bir haftaydı. Ağzım, burnumun yanında ve gözümde çıktı. Çocukluğumdan beri yüzümün sol tarafının herhangi bir yerinde uçuk çıkma ihtimali çok yüksek. Küçükken uçuk çıktığında okula daha gitmek istemezdim. Bir şey olsa da annem beni göndermese derdim içimden. Çünkü herkes "Neden çıktı?" "Ne gördün rüyanda?" "İğhh çok çirkin duruyor". Gözlerimden önce uçuklarıma bakıyordu herkes. Birde bende çıktı bir tane falan değil, mutlaka yüzümde başka yerime de atarak çoğalırdı.

Lise, üniversite böyle geçti.  İş hayatına girince daha da değişti boyutu. Sadece hastalık, ateşten değil. Herşeyde yüzümün bir yerinden patlamaya başladı. Kuru soğuk, klima, rüzgar, güneş bunlarda artık sebeplerden biri olmaya başladı. Birde bu işim psikolojik yönüde artmaya başladı. Mesela biriyle karşılaşıyorum yüzünde uçuk var benimde ayna etkisi gibi orası kaşınmaya ve uçuk çıkmaya başlıyor. Bendeki uçuklar uçuk gibi de değil. Sanki o bölgeye ütü değdirmişsin gibi, kabarık kabarık.

Denemediğim kocakarı ilacı, krem kalmadı. En sonunda bir doktor önlemenin bir yolunu buldu. Ağır bir hap ama bendeki uçukları başlamadan sönmesine faydası oldu. Tabi bu arada kremlerle desteklemeye devam ediyordum. Yaz ayları boyunca çıksa da çıkmasa da bu hapı kullandım hep. Çünkü yazın sıcağın ve denizin etkisiyle uçuk daha fazla çıkar.

Ne yazık ki bu ilaç ve kremler hamilelikte kullanılmıyor. Hatta hamileler üzerinde denemeleri yapılmamış bile. Hiç bir uçuk kremini hamilelik döneminde doktorlar tavsiye etmiyor.

Uçukla ilgili bir kaç bilgi vermek istiyorum bu arada. Bebekliğin ilk üç ayında vücuda giren bir virüs. Uçuklu bir bireyin bebeği öpmesi ya da sevmesi durumda vücuduna girer. Yani uçuklu birinin bebeğinizin yanına yaklaşmaması için elinizden geleni yapın. Çünkü küçük çocuklar ve bebeklerde bütün vücuduna yayılma ihtimali yüksek ve geçmesi uzun sürebiliyor. Özellikle cinsel organı ve gözünde çıkan uçuklar tehlikeli olabiliyor.

Hamilelikteki kısmına gelmek istiyorum. Dediğim gibi hiç bir şekilde uçuk kremleri ya da haplarını kullanmamanız lazım. (Tabi yine doktorunuza danışın. Belki başka fikri olabilir.) İlaçları kullanmıyorsunuz diye teslim olacak değiliz ya uçuklara. Çünkü beni bunalıma sürükleyen bir şey uçuk. Dişlerimi bile fırçalayamam, yüzümü yıkayamam.

Önceliklik uçuğun çıkacağını hissettiğiniz an ( kaşıntının ve acının ortaya çıktığı zaman) o bölgeye buzla soğuk pres yapın. Buz virüsün çoğalmasını engelleyecektir. Bu sayede yayılmayacak, belki de yok olacaktır.

Baktınız buz fayda etmedi ya da o günün yoğunluğundan çıkacağını anlamadınız, uçuklu bölgeye dokunmamanız gerekiyor. Ellediğinizde çoğalmasını, başka yere atmasına sebep olabilirsiniz. Hamile olduğunuzdan cinsel bölgeye atması sizi sıkıntıya sokabilir. Suyun değmesi uçuğun yayılmasını sağlar. Banyo ve yüzünüzü yıkarken o bölgeye dikkat etmelisiniz. Ailenin diğer fertlerine bulaşmaması için başka havlu kullanıp, sık sık değiştirmeniz gerekir. Ben kağıt havluyu kullanmayı tercih ediyorum. Bu sayede yayılmasını önlediğimi düşünüyorum.

Asıl işe yarayan şey BAL. Uçuğa sürdüğünüzde bal acısını alıp, yayılmasını önlüyor. Bu sayede kısa sürede uçuğunuz iyileşiyor. Balı sivilcelere de kullanabilirsiniz. Onlar içinde etkili oluyor.

Evet bu yöntemlerle uçuğunuz geçti diyelim. Yüzünüzü bol bol nemlendirerek çıkmasını önlemeye çalışabilirsiniz. Birde hamilesiniz mutlusunuz, huzurlusunuz. Bu hayatınızdaki en güzel zamanlarınızdan keyfini sürün. Kendinizi üzüp, strese sokup uçukla uğraşmak nedir?

Hepsini denedim onayladım. Birde siz deneyin bakalım bendeki gibi etkili olacak mı?

Süt Anne

Süt Anne'nin diğer yazılarını okumak içim tıklayın.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...